مناسب‌سازی۶۰۰ کیلومتر از معابر در دست اقدام است

 معاون خدمات شهری و محیط زیست‌ شهرداری تهران با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی اماکن عمومی برای افراد توان‌یاب اعلام کرد: طبق برنامه تلاش داریم در سال آینده ۶۰۰ کیلومتر از معابر پایتخت را برای افراد توان‌یاب مناسب‌سازی کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جلال بهرامی گفت: شهردار تهران بر اهمیت مناسب سازی اماکن عمومی از جمله بوستان ها، میادین میوه و تره بار، ایستگاه های آتش نشانی و همچنین ساختمان های شهرداری تاکید دارد و به همین منظور شورایی در این خصوص تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، افزود: اما سال آینده مناسب‌سازی اماکن عمومی پایتخت با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین در بخش مناسب سازی بوستان ها و سایر اماکن عمومی وابسته به شهرداری تهران اقداماتی انجام می شود و در بودجه سال آینده که به شورای شهر پیشنهاد می شود، ردیف بودجه مناسب سازی برای افراد توان یاب افزایش قابل قبولی می یابد.

به گفته وی، بیش از ۲ هزار بوستان در پایتخت وجود دارد که بطور متوسط سالیانه حدود ۳۰ بوستان در این حوزه مناسب سازی شده و تلاش داریم از سال آینده این میزان را بیشتر کنیم.

بهرامی با تاکید بر مناسب سازی ایستگاه های مترو نیز گفت: هم اکنون هیچ ایستگاهی بدون امکانات نظیر رمپ و آسانسور و همچنین پله برقی افتتاح نخواهد شد و ایستگاه های فاقد این امکانات نیز به مرور مناسب سازی می شود.

وی با بیان اینکه شورای مناسب سازی شهرداری تهران بر مناسب سازی اماکن عمومی پایتخت تاکید دارد، گفت: تلاش داریم زندگی را برای معلولان در پایتخت آسان کنیم و با حمایت شورای شهر تهران اقدامات تحولی در این خصوص شروع می شود.

کد خبر: 37612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =