قیمت میوه در آستانه شب یلدا+ جدول قیمت‌ها

در آستانه شب یلدا رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت انواع میوه و سبزی برای بازار شب یلدا را اعلام کرد و گفت: با آماده باش بازرسان و ناظران رصد کاملی روی بازار میوه شب یلدا انجام می‌دهیم تا اگر گرانفروشی و تخلفی مشاهده شد با آن برخورد کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شب یلدا سنت دیرینه ایرانی‌هاست و همه در ساعات طولانی‌ترین شب سال دور هم جمع می‌شوند و از خودشان با میوه‌های مخصوص یلدا، آجیل و دیگر تنقلات پذیرایی می‌کنند اما بازار فروش این محصولات در هفته و روزهای منتهی به یلدا داغ تر شده و برخی در این میان سوء استفاده می‌کنند.

اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی – در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار و قیمت انواع میوه اظهار کرد: مانند هفته‌های گذشته از یکشنبه هفته جاری قیمت انواع میوه و تره بار را کشف کرده‌ایم و عرضه‌کنندگان عمده میوه در میدان تره بار نباید محصولشان را بالاتر از این قیمت‌ها بفروشند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین میوه نداریم و انواع میوه در میدان تره بار به وفور موجود است همچنین مانند هفته‌های گذشته کشف قیمت را تا ۳۰  آذر ماه اعلام کردیم و تا کنون گزارش خاصی از گرانفروشی اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه ممکن است درصد کمی گرانفروشی و سودجویی در بازار میوه و تره بار شب یلدا وجود داشته باشد، تصریح کرد: همه فروشندگان باید بر اساس سود مشخص شده و فاکتور خریدشان اقدام به فروش میوه به مردم کنند و بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی در آماده باش هستند تا در حق مردم اجحاف نشود.

کارگر درباره آخرین قیمت‌های تعیین شده در میدان میوه و تره بار اعلام کرد: هر کیلوگرم هندوانه از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و ۳۵۰۰ تومان باید در میدان میوه و تره بار فروخته شود و این قیمت‌ها باید تا ۳۰ آذر رعایت شود. همچنین قیمت انار نیز به عنوان یکی دیگر از میوه‌های اصلی در سفره مردم برای شب یلدا در چند نوع مشخص و اعلام شده است.

وی ادامه داد: انار در چند نوع شیراز دماوند، ساوه، کوهستانی و یزد در بازار موجود است و به عنوان مثال گران‌ترین نوع انار مربوط به انار درجه یک کوهستان با قیمت کیلویی ۱۸ هزار تومان و ارزان‌ترین آن مربوط به انار ساوه با قیمت کیلویی هشت هزار تومان است. همچنین پرتقال در انواع مختلف آن از کیلویی هشت هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان کشف قیمت شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: برای قیمت میوه‌های دیگر نیز مانند هر هفته جدول کشف قیمت را منتظر کرده‌ایم و مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند که به عنوان مثال هر کیلوگرم خرمالو در سه نوع مختلف شمال، شهریار و کن از حداقل ۵۰۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت انواع نارنگی نیز از حداقل هشت هزار تومان تا حداکثر ۱۴ هزار تومان تعیین شده است.

کارگر تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده به عنوان نرخ عمده فروشی میدان تره بار تعیین شده و در مغازه‌های سطح شهر حداکثر باید ۳۵ درصد به آن اضافه شود تا به دست مردم برسد. البته بر اساس ابلاغیه‌های هفتگی قیمت ممتاز هر نوع میوه تنها مربوط به آن دسته از میوه‌های دست‌چین، جدا شده و لوکس است.

کد خبر: 3775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =