خودروهای بی‌کیفیت بلای جان مردم است

رحیمی گفت: آنچه که ما از استاندارد تعریف کرده ایم مختص خودمان است وگرنه این خودروها در قبال خودروهای سطح پایین خارجی نیز نمره قابل قبولی ندارد.

بهزاد رحیمی؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با بالا بودن آمار تلفات جاده‌های در کشور گفت: متاسفانه طی سال های اخیر میزان تصادفات جاده ای افزایش چشمگیری داشته است که بخشی از آن به عدم برخورداری از ایمنی بالای خودروها مربوط می‌شود زیرا اگر توجه کنیم مشاهده می‌کنیم که این تصادفات در بین خودروهایی مثل پراید و پژو که تولید داخلی است بلای جان مردم شده، رخ می‌دهد و نشان از نقص فنی و کیفیت پایین محصولات است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موجود در بالا رفتن میزان آمار تصادفات  به بی احتیاطی رانندگان و نامناسب بودن شرایط جاده ای مربوط می‌شود.

رحیمی عنوان کرد: امیدوارم خودروسازان به تلفات ناشی از تصادفات توجه کنند تا کیفیت و ایمنی خودروها را ارتقا دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداردی که برای خودروها در داخل کشور تعبیه کرده اند قابل مقایسه با خودروهای خارجی نیست، باید انتظارات خود را از استاندارد بالا ببریم ولی موضوعی که مطرح شده؛ حمایت از تولید داخل است ولی اگر صرفا به خاطر حمایت از کالای داخلی نگاهمان را بر روی همه چیز ببندیم عاقبتی جز این تلفات نخواهیم داشت.

نماینده سقز و بانه در مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی باید خود را به استانداردهای جهانی تطبیق دهند افزود: آنچه که ما از استاندارد تعریف کرده ایم مختص خودمان است وگرنه این خودروها در قبال خودروهای سطح پایین خارجی نیز نمره قابل قبولی ندارد.

پایان پیام/

کد خبر: 37889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =