دیدار رئیس اتاق تعاون ایران با سفیر کشورمان در سئول

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه سی و سومین کنگره جهانی تعاون با شبستری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، در این دیدار که مقامات عالیرتبه دولتی از ایران شامل مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامحسین حسینی نیا  معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، نیز حضور داشتند، سفیر جمهوری اسلامی ایران به ارائه تصویری از پیشینه و وضع موجود مراودات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ایران و کره جنوبی پرداخت.

وی ضمن اشاره به روابط تجاری قابل توجه میان ایران و کره جنوبی طی دهه‌های گذشته، از تاثیر منفی تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط تجاری و بانکی میان ایران و کره جنوبی انتقاد کرد. وی تحریم‌ها را عاملی بر سر راه توسعه روابط ایران و کره جنوبی به عنوان دو شریک دیرینه، قلمداد و در جهت بهبود رویکرد تعاملی دولت کره جنوبی با ایران و رفع چالش‌های پیش رو، ابراز امیدواری کرد.

در ادامه‌ی این دیدار، عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران ضمن معرفی ظرفیت‌های بخش تعاون ایران، بر اهمیت و نقش کشور کره جنوبی در مراودات تجاری و اقتصادی با بخش غیر دولتی ایران یاد کرد. وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت نهضت تعاون کره جنوبی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از نقش بی بدیل کشور کره جنوبی در برگزاری سی و سومین کنگره جهانی تعاون، تقدیر کرد.

عبداللهی به سابقه‌ی همکاری‌ها میان بخش تعاون ایران و کشور کره جنوبی اشاره داشت و به برگزاری دو رویداد مشترک اتاق تعاون ایران با سفارت کره جنوبی در سال‌های اخیر، به عنوان بخشی از کارنامه همکاری‌های مثبت و مشترک با آن کشور اشاره کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه، به مشکلات و محدودیت‌هایی که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر سر راه همکاری‌های مشترک فعالان اقتصادی در ایران و کره جنوبی ایجاد کرده است، اشاره داشت و از عدم بازگشت منابع ارزی کشور از سوی کشورهای دوست همچون کره جنوبی انتقاد کرد.

وی عدم بازگشت منابع ارزی کشور را عامل فشار بر مردم و بخش تعاون به عنوان بخش مردمی اقتصاد ایران دانست و خواهان همراهی هر چه بیشتر دولت کره جنوبی با ایران شد.

در ادامه‌ی این دیدار، مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،   حسینی نیا معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و تعاونگران حاضر در جلسه، به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

کد خبر: 38056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =