سهامداران همچنان با ضرر از بورس می‌روند

روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۲۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۲۰.۶۴۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۶.۹۳۲ واحدی در محدوده ۷۴۴ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۲۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۹ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۲۰۴ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۹ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۸۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان جنوب، صنایع مادیران، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر نفی و نماد سپیدار سیستم آسیا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها نیز ۲۹۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۳۷ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

پایین بودن ارزش معاملات و نبود خریدار در منفی‌ها طی روزهای گذشته کم کم باعث شده برخی از سهامداران و فعالین بازارسهام صبر خود رو از دست بدهند و با توجه به اینکه تابلوهای معاملاتی خلوت است، این فروش‌ها باعث رنج های منفی بدی روی سهم ها می‌شود. از سویی با رنج منفی خوردن یک نماد مهم، دومینو وار این هیجان فروش به کلیت بازار سهام انتقال پیدا می‌کند.

به لحاظ چارتی هم بعد از چند کندل منفی کوچک امروز شاهد یک کندل منفی بزرگتر نسبت به روزهای گذشته بودیم و همین امر در کنار نزدیک بودن به حمایت دو میلیون و دویست هزار واحدی شاخص کل، احتمال اینکه فردا بورس در میانه معاملات مثبت شود، وجود دارد.

از سویی در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۸۷۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی با ثبت رقم ۳۵۶ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۳۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۱۰۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌شود.

ارزش صف‌های خرید ۷۴ میلیارد تومان است که کاهش ۳۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۷۷ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۸۳ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 70423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =