بی‌خانمان‌های انگلیس ۸۳ درصد افزایش پیدا کردند

نتایج تحقیقات یک موسسه انگلیسی نشان داد پدیده بی‌خانمانی در این کشور طی یک دهه گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در حالی که دولت محافظه‌کار انگلیس اخیرا بودجه نظامی این کشور را به بالاترین حد در ۳۰ سال گذشته افزایش داده، نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته بیان‌گر آن است که آمار بی‌خانمان‌ها در انگلیس طی یک دهه گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

موسسه انگلیسی «شلتر» بالغ بر ۲۵۳ هزار و ۶۲۰ بی خانمان تا پایان ژوئن گذشته (اواسط تیر) ثبت کرده که این تعداد فقط محدود به حوزه انگلیس بوده  و شامل آمار بی‌خانمان‌ها در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نمی‌شود. این آمار بالاترین میزان پس از سال ۲۰۰۶ به شمار می‌رود.

داده‌های آماری وزارت کشور انگلیس هم نشان می دهد که در سه ماهه نخست شیوع ویروس کرونا ۶ هزار بی خانمان در انگلیس اضافه شده است. با این حال فعالان حقوق بشری معتقدند که آمار بی‌خانمان‌ها در انگلیس به مراتب فراتر از آماری است که دولت اعلام می‌کند. به گفته آن‌ها، آمار بی‌خانمان‌هایی که شب‌ها را در چادر و کنار معابر عمومی سپری می‌کنند و تعدادشان کم نیست در محاسبات دولت لحاظ نشده است.

«پولی نیت» مدیرعامل موسسه شلتر می‌گوید که آمارهای منتشر شده بیان‌گر شرایط پیش از وقوع بحران است. «شمار افرادی که برای اسکان به ما مراجعه می‌کنند هشدار دهنده است و ما بدون حمایت‌های مالی بیشتر قادر به پاسخ‌گویی این حجم از تقاضا نیستیم.»

در همین حال گزارش‌ها حاکیست که شهرداری افراد بی‌خانمان را در شرایط اسفناکی اسکان می‌دهد. این افراد عموما در ساختمان‌های غیر استاندارد، آکنده از بوهای نامطبوع و کپک سکونت دارند. به گزارش شبکه خبری اسکای ، فقط استفاده از مسافرخانه‌ها طی ده سال گذشته ۳۷۱ درصد افزایش داشته است.

 «پولی نیت» می‌گوید: من خانواده‌ها، مادرها و کودکانی را دیده‌ایم که در یک اتاق کوچک زندگی می‌کنند و سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌شان با سایر ساکنان مسافرخانه یکی است. این شرایط به ویژه در دوران شیوع کرونا غیر قابل تحمل است.

به گزارش «شلتر» بیش از دو سوم (۶۳ درصد) بی‌خانمان‌ها فقط در پایتخت انگلیس زندگی می‌کنند که این میزان معادل یک بی خانمان از هر ۵۲ نفر شهروند لندن است. شهر لوتن پس از لندن دارای بیشترین آمار بی‌خانمان‌هاست به طوری که از هر ۵۵ نفر یک نفر بی‌خانمان است. برایتون، هوو، منچستر و بیرمنگهام به ترتیب دارای آمار بالای بی‌خانمان‌ها در انگلیس هستند.

این در حالیست که انگلیس به تازگی بودجه ارتش این کشور را ۲۲ میلیارد دلار افزایش داده است. نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته با ایراد سخنانی در پارلمان گفت: «اوضاع بین‌المللی خطرناک‌تر و بشدت رقابتی‌تر از هر زمانی پس از جنگ سرد است و بریتانیا باید با تاریخ روراست باشد در کنار متحدان خود بایستیم. به این منظور به تقویت توان خود در همه عرصه‌ها نیاز خواهیم داشت».

این طرح در حالی با استقبال قریب به اتفاق احزاب مختلف سیاسی انگلیس مواجه شد که کارشناسان دورنمای وحشتناکی را از اوضاع اقتصادی کرونازده انگلیس ترسیم می‌کنند.

بر اساس برآورد وزارت دارایی انگلیس پیامدهای بحران کرونا تا انتخابات سال ۲۰۲۴  ادامه خواهد داشت. سازمان ناظر بر عملکرد بودجه انگلیس نیز پیش‌بینی کرده که قدرت اقتصادی این کشور به پایین‌ترین سطح در ۳۰۰ سال گذشته رسیده است.

موسسه شلتر قبلا گزارش داده بود هر هشت دقیقه، یک کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شود؛ آماری که نشان می‌دهد بی‌خانمانی در این کشور به بالاترین نرخ از سال ۲۰۰۶ تاکنون رسیده است.

تشدید معضل بی‌خانمانی و تعمیق شکاف طبقاتی در جامعه، بر اساس آماری که از داخل این کشور ارائه می شود  همچنان در خیابان های این  کشور در حال افزایش است.

کد خبر: 3818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =