تولید خودروی داخلی پاسخگوی نیاز بازار نیست

حسینی کیا گفت: واردات مدیریت شده و شکسته شدن انحصار بازار خودرو، خودروسازان را مجبور به ارتقا کیفیت خودروهای داخلی خواهد کرد.

سیدجواد حسینی کیا؛ عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با افزایش قیمت خودرو و عدم عرضه مناسب از سوی خودروسازان گفت: خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند در حال حاضر حدود ۸۰ هزار دستگاه در پارکینگ خودروسازان وجود دارد و شرکت‌های خودروسازی اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این خودروها ندارند.

وی با تاکید بر اینکه تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، عنوان کرد: از یک سو عرضه خودرو به بازار را باید با واردات مدیریت شده افزایش داد و از سوی دیگر انحصار بازار را از بین برد چنانچه این کار را انجام دهیم قطعا خودروسازان نیز مجبور می شوند که کیفیت خودروهای تولید داخل را ارتقا دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کار مدیران خودروسازی برعکس زیرا زیرا آنها برای نزدیک شدن قیمت کارخانه به قیمت بازار این کار را انجام داده اند در حالیکه باید روی قیمت بازار نظارت و کنترل کنند، نه اینکه قیمت کارخانه را بالا ببرند.

حسینی کیا ضمن مخالفت با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: وزیر محترم صمت یکشنبه به کمیسیون صنایع فراخوانده شده اند که ما اعلام می کنیم فضای کمیسیون به هیچ عنوان موافق این تصمیم وزارت صنعت و خودروسازان نیست و بعید است که از توضیحات آقایان قانع شود.

پایان پیام/

کد خبر: 38652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =