گرانی خودرو در کارگروه مشترک بررسی میشود

دهقانی گفت: در این جلسه قرار بر این شد تا کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صمت تشکیل وسپس درباره این موضوع تصمیم گیری شود.

الهوردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: در جلسه ای که دیروز در کمیسیون برگزار شد وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان ایدرو، مدیرعامل سایپا و قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو در این جلسه حضور داشتند و توضیحاتی درباره علل افزایش قیمت خودرو ارائه شد.

وی ادامه داد: این نشست فوق العاده به دلیل افزایش یکباره قیمت خودرو طی روزهای اخیر تشکیل شد زیرا موضوع گرانی خودرو دغدغه مردم و مجلس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش ارائه شده، در حال حاضر خودروسازان ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان به مردم، قطعه‌سازان و بانک‌ها بدهی دارند.

وی به توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: ایشان معتقدند اگر اقداماتی در راستای اصلاح قیمت خودرو صورت نمیگرفت زیان خودروسازان تا پایان سال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

دهقانی تصریح کرد: در این جلسه قرار بر این شد تا کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صمت تشکیل شود تا قیمت تمام شده تولید خودرو را آنالیز و هزینه‌های سربار آن را تعیین کرده، سپس درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر: 38965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =