برنامه‌ریزی عملیاتی بخش تعاون در حال انجام است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مسیر حرکتی تعاون در تحقق سهم این بخش از اقتصاد کشور دارای هدفگذاری است، گفت: تحقق این مهم علاوه بر هدفگذاری نیازمند برنامه‌ریزی عملیاتی است که در حال انجام است.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو آتیه آنلاین اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم تعاون در اقتصاد که در قانون اساسی ۲۵ درصد تعیین شده تا به امروز محقق نشده است و آمارها حکایت از سهم حدود ۶ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور دارد، جبران فاصله موجود در قالب برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه فعالیت بخش تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تحقق سهم مشخص شده تعاون در اقتصاد کشور علاوه بر هدفگذاری نیازمند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است، گفت: در معاونت تعاون در حال تدوین برنامه‌ریزی عملیاتی در این حوزه هستیم.

وی همچنین اشاره داشت که برنامه‌ریزی عملیاتی تا به حال در ارتباط با تعاون و تعیین سهم آن از اقتصاد دیده نشده است.

معاون امور تعاون وزارت کار در ادامه با بیان اینکه در شرایط موجود و با توجه به مسیر حرکتی که تعاون در حوزه اقتصاد داشته است، اظهار داشت: اگر امروز سهم تعاون در اقتصاد کشور ۶ درصد باشد، در شرایط فعلی خوب است.

مسکنی همچنین با بیان اینکه امکان جبران فاصله ایجاد شده بین سهم حال حاضر تعاون از اقتصاد کشور و سهم اشاره شده در قانون اساسی وجود دارد، بیان کرد: جبران این فاصله نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در طول است که در مدت چهار سال به طور کامل محقق نخواهد شد و البته با توجه به ظرفیت‌ها بخش قابل توجهی از این فاصله در این مدت ترمیم خواهد شد.  

کد خبر: 39275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =