مشکلات خودروسازان با افزایش قیمت خودرو حل نمی‌شود

جدی گفت: با افزایش قیمت خودرو مشکلات خودروسازان حل نمی‌شود و عملاً یکسری منافع برای قطعه‌سازان تامین می‌شود.

علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با مشکلات خودرویی کشور گفت: در شرایط کنونی تصمیم گیری در رابطه با قیمت خودرو منطقی نیست زیرا عرضه و تقاضا با هم، همخوانی نداشته و متعادل نیست و خودروسازان به میزان تقاضای بازار خودرو عرضه نکرده اند.

وی ادامه داد: وضعیت بازار خودرو به نحوی است که با بالا بردن قیمت، مشکلات خودرویی کشور حل نمی‌شود و در چنین شرایطی، تغییر قیمت موجب تنش در بازار شده و التهاباتی به همراه خواهد داشت.

جدی خاطرنشان کرد: هدف ما از پیشنهاد واردات خودرو حداقل در حد چندده هزار دستگاه این بود که این کار سبب متعادل شدن بازار خودرو و منطقی تر شدن قیمت‌ها می‌شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار خودروسازی کشور دچار مشکل است عنوان کرد: با افزایش قیمت خودرو مشکل حل نمی‌شود زیرا در این صورت، قطعه‌ساز قیمت قطعات را بالا برده و در نتیجه زیان انباشته خودروساز هم رفع نمی‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلاتی در رابطه با تأمین قطعه داریم، با افزایش قیمت خودرو نیز مشکل خودروسازی حل نخواهد شد بلکه تنها مشکلی به مشکلات قبلی افزوده می‌شود.

وی افزود: قیمت‌گذاری خودروهای داخلی به هیچ عنوان منطقی نیست، به طور مثال قیمت دنا که حدود ۳۸۰ میلیون تومان است منطقی نبوده و قابل رقابت با خودروهای خارجی نیست چه برسد که ما این اعداد را افزایش نیز بدهیم.

جدی بیان کرد: با افزایش قیمت خودرو مشکلات خودروسازان  حل نمی‌شود و عملاً یک سری منافع برای قطعه‌سازان تامین می‌شود.

کد خبر: 39338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =