جزئیات دستمزد نیروی کار طرح‌های عمرانی

نتایج یک گزارش مرکز آمار ایران در حوزه دستمزد نیروی انسانی به تشریح شرایط مزدی نیروی کار شاغل در طرح های عمرانی کشور و  متوسط دستمزد ساعتی برخی از نیروهای انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و تغییرات آن نسبت به دوره قبل و دوره مشابه سال قبل پرداخته است.  

به گزارش آتیه آنلاین، در بین تمامی گروه‌های شغلی موردنظر در طرح آمارگیری، «آلومینیوم کار درجه یک» با ۷۱.۳ درصد و «راننده دامپر» با ۱۰ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افزایش دستمزد در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره قبل را داشته‌اند.

همچنین مقدار متوسط دستمزد ساعتی در این دوره با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «آلومینیوم کاردرجه یک» با ۱۲۳.۴ درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «راننده غلتک» با ۴۴.۱ درصد بوده است.

گفتنی است که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ در قالب گروه‌های کارگری و در مقایسه با شش ماهه قبل از آن مربوط به «کارگرساده» با ۲۷.۱ درصد عنوان شده و مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول سال ۱۴۰۰ با دوره مشابه در سال ۱۳۹۹، باز هم «کارگرساده» با ۷۲.۲ درصد دارای افزایش بیشتری نسبت به دیگر نیروی کار شاغل در این گروه است.

گروه کارگری شامل ۲ قلم از دستمزد انواع کارگران است و مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان‌می‌دهد که هر دو قلم دارای افزایش شده‌اند.

بخش دیگری از خروجی این گزارش نیز کمترین و بیشترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به تفکیک هر گروه، نسبت به نیمه قبل (نیمه دوم سال ۱۳۹۹) و نیمه مشابه سال قبل (نیمه اول ۱۳۹۹) را مشخص کرده است.

جدول زیر متوسط دستمزد ساعتی برخی از نیروهای انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی در نیمه اول سال  ۱۴۰۰ و درصد تغییرات آن نسبت به دوره قبل و دوره مشابه سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.

جزئیات دستمزد نیروی کار طرح‌های عمرانی

گفتنی است که طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی از سال ١٣٦٥ به ‌صورت شش‌ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتی نیروهای انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی (١٠٩ مورد) با ارسال پرسشنامه‌های مربوطه از طریق ایمیل به تعدادی از پیمانکارهای‌ مجری طرح‌های عمرانی در سطح استان تهران جمع‌آوری می‌شود و این طرح در شهریور ماه سال ١٤٠٠ برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نیمه‌ اول همان سال اجرایی شده است.

کد خبر: 39353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =