رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان: جوانان انقلابی را در قوه‌قضائیه جذب کنید

حجت‌الاسلام کیایی امروز در دیدار اقشار مردم با رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به این‌که استان گلستان مهد همدلی، وحدت و برادری است، اظهار کرد: به فضل الهی سال‌هاست مردم این خطه در آرامش و امنیت در کنار یکدیگر با برادری و برابری برای توسعه استان و منطقه خود تلاش می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی با بیان اینکه مردم وقتی سران قوا را به صورت پیوسته در کنار هم و با روحیه خوب می بینند به آینده امیدوار می شوند، افزود: امروز رهبر معظم انقلاب مهمترین وظیفه همه ما را امیدآفرینی در جامعه به ویژه نسل جوان دانسته اند که امیدواریم این امیدبخشی توسط همه قوای سه گانه به مردم منتقل شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گلستان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور خود به عاملی برای افزایش پرونده های قضایی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز یک قاضی باید در طول ماه بالغ بر 150 پرونده را بررسی کند و این خود به اطاله دادرسی و بعضا کاهش کیفیت بررسی منجر می شود.

کیایی راه حل کاهش اطاله دادرسی را بهره مندی از جوانان مومن و انقلابی در دستگاه قضا دانست و افزود: وقتی بتوانیم از بین جوانان مومن کشور به بدنه قوه قضائیه اضافه کنیم و نیروهای این دستگاه را متناسب با حجم کار افزایش دهیم می توانیم اطاله دادرسی را به مرور کاهش دهیم.

وی تسهیل امور قضایی و حقوقی مردم را یکی از وظایف نخبگان دستگاه قضا دانست و گفت: باید راه حل هایی برای کاهش پیچیدگی پرونده ها، پیشگیری از وقوع جرم و تحلف با اطلاع رسانی بیشتر و به عبارتی آشنا کردن مردم با قوانین و حدود و وظایف افراد نسبت به خود و جامعه اندیشیده شود.

کد خبر: 39499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =