رکورد شکنی به سبک دختر وزنه‌بردار ایرانی

در روزهای اخیر خبر رکوردشکنی دختر وزنه‌بردار ایرانی یکی از اخبار خوشحال‌کننده در حوزه ورزش به ویژه ورزش زنان بود.

به گزارش آتیه آنلاین، دختر ۱۷‌ساله وزنه‌بردار ایران در مسابقات بزرگسالان جهان ۱۴ کیلوگرم افزایش رکورد داشت. یکتا جمالی دختر ۱۷‌ساله ایران،که برای اولین بار در بخش بزرگسالان و  در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان روی تخته رفت،  توانست افزایش رکورد قابل توجهی داشته باشد و نگاه‌های جهانی را به عملکرد عالی خود خیره کند. یه ویژ ه اینکه او جوان‌ترین شرکت کننده این مساباقت در بخش زنان به شمار می‌رفت. 

یکتا جمالی در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم با ۱۰ وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت و توانست رکورد ۱۰۰ یک‌ضرب، ۱۲۲ دوضرب و مجموع ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کند و در رده نهم جهان قرار بگیرد. او در یک‌ضرب و دوضرب دهم شد. جمالی نسبت به قهرمانی جوانان جهان که چند ماه پیش شرکت کرده بود، هشت کیلوگرم در یک‌ضرب، شش کیلوگرم در دوضرب و ۱۴ کیلوگرم در مجموع افزایش رکورد داشت.

دختر ۱۷ ساله وزنه برداری ایران که مدت زمان زیادی از حضورش در تیم ملی بزرگسالان نمی‌گذرد. یکتا پیش از این هم موفق به تاریخ‌سازی شده بود و برای اولین‌بار وزنه‌برداری ایران را صاحب مدال برنز و نقره جوانان و نوجوانان جهان کرد. ‌دیگر نماینده وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان ترکمنستان، فاطمه یوسفی در دسته فوق‌سنگین بود. این برای نخستین‌بار است که ایران در این دسته به مسابقات جهانی بزرگسالان نماینده اعزام کرده است. یوسفی در گروه B وزنه زد که سوم شد. او رکورد ۹۳ یک‌ضرب، ۱۲۶ دوضرب و مجموع ۲۱۹ کیلوگرم را ثبت کرد. یوسفی در یک‌ضرب دوازدهم و در دوضرب یازدهم شد. ۱۴ وزنه‌بردار در دسته فوق‌سنگین شرکت کرده بودند که نماینده مصر هم اوت کرد.

یکتای وزنه برداری ایران وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ جوانان جهان در ازبکستان در دسته ۸۷ کیلوگرم به مدال برنز رسید و ر رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم نوجوانان جهان در جده عربستان نقره‌ای شد.در این دسته ۱۸ وزنه بردار حضور دارند که بیشترین ورودی این دسته از آن داریا آخمروا از روسیه با رکورد ۲۵۵ کیلوگرم است. وی در سال ۲۰۱۹ وارد وزنه‌برداری شد و برای نخستین بار در مسابقات فیجی قزاقستان به مدال طلا رسید و در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ اروپا نیز طلای این رقابت‌ها را بدست آورد.

وزنه‌بردار دیگر با ورودی ۲۵۵ کیلوگرم آنخسگ مونخانسان از مغولستان است که سابقه کسب عنوان چهارمی در المپیک ۲۰۲۱ توکیو، مدال برنز قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا، نقره قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، ۲ طلای قهرمانی جوانان ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ آسیا،  طلای قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۶ آسیا و دو نقره نوجوانان آسیا را در کارنامه خود دارد.

کد خبر: 39866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =