موضوع نامه انتقاد رسمی مجلس به لایحه بودجه چه بود؟

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: دولت هیچ کدام از بندهای 11 گانه قانون مصوب مجلس در مورد اصلاح ساختار بودجه را در بودجه سنواتی سال آینده اعمال نکرده و براین اساس طی نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه به این موضوع انتقاد کرده‌ایم.

 به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل عدم اعمال قانون اصلاح ساختار بودجه در تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور گفت: دولت هیچ کدام از بندهای 11 گانه قانون مصوب مجلس در مورد اصلاح ساختار بودجه را در بودجه سنواتی سال آینده اعمال نکرده و براین اساس طی نامه‌ای به آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به این موضوع انتقاد کرده‌ایم.

زنگنه خاطرنشان کرد: براساس قانون اصلاح ساختار بودجه، باید درآمدها و مصارف ارزی و ریالی از یکدیگر در بودجه جدا می‌شد اما این اقدام انجام نشده است و تنها برای اعمال این بند از قانون دولت باید تمامی جداول بودجه را اصلاح کند.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تاکید کرد: با وجود اینکه قانون اصلاح ساختار بودجه به عنوان یک قانون بالادستی در مجلس تصویب شد اما متاسفانه در لایحه بودجه 1401 اعمال نشده و ما از دولت خواسته‌ایم تا این اصلاحات را در بودجه انجام دهد.

کد خبر: 40552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =