خودروی چینی را به نام خودروی ملی می‌فروشند

رشیدی کوچی گفت: نمی‌توان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می‌شود را به عنوان خودروی ملی نام‌گذاری کرد.

جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با مشکلات خودرویی در کشور گفت: از خودروهایی که تولید میکنیم متاسفانه تست تصادف توسط هیچ مرجعی گرفته نمیشود. اگر با خودرویی که ایمنی کامل داشته باشد تصادف شود امکان آسیب کمتر جانی وجود دارد تا اینکه خودرویی با تکنولوژی ۳۰ سال گذشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: بر اساس آمار و گزارشات، خودروی پراید، پرشیا و پژو۴۰۵ جزو پرتصادف ترین خودروها هستند و علت این است که شرایط اقتصادی مردم به نحوی شده که مجبورند این خودروها را بخرند زیرا قیمتشان نسبت به سایر خودروها کمتر است و مردم توان خرید خودروی باکیفیت تر و گران را ندارند.

رشیدی کوچی با تاکید بر اینکه خودروهای بی کیفیت بلای جان مردم شده است اظهار کرد: نمیتوان خودرویی که تکنولوژی و طراحی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بوده و اکثر قطعات آن از چین تامین می شود را به عنوان خودروی ملی نام گذاری کرد.

وی عنوان کرد: امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی، دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس، قیمت ها را افزایش داده و متاسفانه وزیر صمت به جای تنبیه، در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکنولوژی خودروسازی کشور مربوط به ۴۰ سال پیش است افزود: با اضافه کردن پلاس به آخر اسم  خودرو نمیتوان گفت که خودروی جدیدی تولید کرده ایم. خودروسازان با تغییر شکل چراغ یا هر قطعه ظاهری، اظهار میکنند که خودروی جدید ساخته اند درحالی که پلتفرم و چارچوب کلی همه خودروها یکی است فقط اتاق را کمی تغییر میدهند و باید توجه داشت که ایمنی لازم را نیز ندارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: خودروها در دنیا ایمنی و استاندارد بالایی دارند و قیمت فروششان همین قیمت خودروسازی ایرانی است. یعنی با پول پراید میتوان در خارج از کشور یک خودروی با کیفیت و استاندارد بالا تهیه کرد پس این نشان میدهد که ما در این صنعت نسبت به دنیا عقب هستیم و خودروسازان با جان مردم بازی میکنند.

رشیدی کوچی در رابطه با جایگاه خودروی ایرانی در بین خودروهای دنیا تاکید کرد: از لحاظ سودآوری، خودروسازی ایران جزو خودروسازان برتر دنیاست ولی از لحاظ تنوع و کیفیت جزو بدترین هستیم و شاید در رتبه بندی جزو خودروهای انتهای جدولی باشیم.

کد خبر: 40787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =