نگاهی به هفته ششم دوشنبه‌های دیجیتالی(۳۰۷۰)

یک ماه و ۱۰ روز از اجرای طرح ۳۰۷۰ می‌گذرد. طرحی که تا به اینجای کار، شش ایستگاه را با موفقیت رد کرده و امروز از چهار خدمت دیگر در هفته هفتم نیز رونمایی شد.

به گزارش‌آتیه‌آنلاین، طرح ۳۰۷۰، به منظور تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت الکترونیکی غیرحضوری از آبان‌ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمده است. خدمات الکترونیک، خدماتی دوطرفه بین‌دهنده خدمت و گیرنده خدمت است که از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. از محاسن خدمات الکترونیک می‌توان به سرعت، سهولت، دقت و شفافیت در انجام امور اشاره کرد. از مزیت‌های خدمات الکترونیک همچنین می‌توان به عدم وابستگی به مکان، زمان و ساعتی خاص اشاره کرد. هر خدمتی به صورت الکترونیک ارائه شود، منجر به بهبود خدمات و ارتقای عملکرد سازمان و رضایتمندی مشتریان و همچنین زمینه‌ساز، توسعه و تنوع‌بخشی به روش‌های خدمت‌رسانی خواهد شد. خدمات برخط، پراهمیت است از آن جهت که با حداقل نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها و دامنه نفوذ و تأثیرگذاری بیشتر و بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق سامانه اینترنتی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

هفته ششم ۳۰۷۰
در هفته ششم دوشنبه‌های دیجیتالی و طرح ۳۰۷۰، از چهار خدمت دیگر رونمایی شد و قرار است آن خدمت‌ها به صورت غیرحضوری پاسخگوی نیازهای مردم باشد. با ارائه این چهار خدمت، تاکنون خدمات غیرحضوری رونمایی شده طرح ۳۰۷۰ به ۱۳ خدمت رسیده است. دهمین خدمت از طرح ۳۰۷۰؛ مشاهده جزئیات و گردش حسابدهی برای کلیه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی است.

مشاهده جزئیات و گردش حسابدهی برای کلیه کارفرمایان
بر اساس این خدمت با بهره‌برداری از این سرویس، کارفرمایان می‌توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شوند. شیوه دسترسی به استفاده از این خدمت، بدین صورت است که در ابتدا به سامانه الکترونیک (tamin. Ir. eservices) وارد شده و سپس گزینه منوی کارفرمایان را بزنید. وارد قسمت مطالباتی کارگاه شده و آخرین جزئیات محاسبه گردش حساب بدهی را دریافت کنید. البته برای استفاده از این امکانات کارفرمایان در ابتدا باید در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.  
 
پرداخت غیرحضوری بدهی کارفرمایان
خدمت یازدهم نیز در راستای ایجاد تسهیلات برای کارفرمایان است. بر اساس این خدمت، کارفرمایان می‌توانند به صورت غیرحضوری به بدهی خود اعتراض کنند. تعیین زمان رسیدگی نیز در این خدمت ارائه شده به صورت غیرحضوری خواهد بود. این خدمت همه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی شامل می‌شود.
در صورت اعتراض کارفرمایان به بدهی اعلامی ‌و تعیین زمان رسیدگی، آنها می‌توانند به صورت غیرحضوری ثبت اعتراض کنند. زمان رسیدگی به اعتراض کارفرمایان نیز در همین سامانه به آنان اعلام می‌شود.
برای استفاده از این خدمت به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی وارد می‌شوید. منوی کارفرمایان را باز کرده و سپس به قسمت مدیریت بدهی و وارد و پس از آن گزینه اعتراض را بزنید. در این صورت می‌توانید با ثبت‌نام و طی این مراحل از این خدمت به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوید.  
 
غرامت دستمزد ایام بیماری
پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری، دوازدهمین خدمت از هفته ششم را شامل می‌شود. این غرامت به بیمه‌شدگان اجباری دارای تست کرونای مثبت، پرداخت خواهد شد.  
بر این اساس بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی که به کرونا مبتلا شده‌اند می‌توانند به سامانه ارائه خدمات وارد شده؛ و با ورود به منوی بیمه‌شدگان، گزینه درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری را زده و از این خدمت بهره‌مند شوند.  
 
احتساب سوابق دوران سربازی
در این هفته، از خدمت سیزدهم نیز رونمایی شده که سربازان می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. سرویس احتساب سوابق دوران خدمت سربازی به عنوان یکی از خدمات ۳۰۷۰ غیرحضوری شد. کلیه افرادی که خدمت سربازی خود را سپری کرده‌اند حداقل دارای دو سال سابقه پرداخت بیمه نزد این سازمان هستند و در حال حاضر نیز در ردیف بیمه‌پردازان سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند - شامل بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، بیکاری و... - می‌توانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان وارد شده و ثبت درخواست احتساب سوابق ایام خدمت نظام وظیفه، به پرداخت برخط حق بیمه مربوطه وارد شده و از این خدمت به صورت غیرحضوری استفاده کنند.
این تبادل اطلاعات از تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه به‌دست می‌آید و شرط استفاده از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.
بدین ترتیب تا پایان هفته ششم اجرای طرح ۳۰۷۰، ۱۳ خدمت حضوری به غیرحضوری تبدیل شده است. از خدمت‌های ارائه شده غیرحضوری می‌توان به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج، خروج هوشمند فرزندان اناث (دختر) مستمری‌بگیران، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی، ابلاغ مفاصاحساب ماده (۳۸)، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، ثبت‌نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، استعلام ارتباط بیمه‌ای بیمه‌شدگان، استعلام وضعیت دریافت مستمری، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، توافق غیرحضوری برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیک، احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه، از هفته اول تا پنجم اشاره کرد.

فریبا کرمی

کد خبر: 4099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =