ضرورت ورود دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با واگذاری مدیریت آلودگی هوای شهر به شهردار تهران، تمامی دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک باید با شهرداری تهران هماهنگ و همکاری کنند تا شاهد اقدام متفاوت از هر دستگاه نباشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی درباره واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به علیرضا زاکانی شهردار تهران طی تعامل دولت و شهرداری، بیان کرد: موضوع مهم در تصمیم واگذاری مدیریت آلودگی هوای پایتخت به شهردار تهران این است که همه دستگاه‌ها باید با او همکاری کنند.

وی ضمن اشاره به ناهماهنگی و موازی کاری دستگاه‌های دخیل در قانون هوای پاک، عنوان کرد: شاهد این هستیم که در هر یک از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه، تصمیمات جداگانه‌ای اتخاذ می‌شود و هر وزارتخانه نظیر نفت و صمت اقدامی متفاوت انجام می‌دهد.

تشکری هاشمی ادامه داد: کسی که مسئولیت مدیریت آلوگی هوای تهران را بر عهده می‌گیرد باید بتواند وزارتخانه‌های متعدد و سازمان‌ها را برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت با یکدیگر هماهنگ کند.

وی افزود: اگر  وزارتخانه‌ها در سلسله مراتب خودشان، عملیات جداگانه‌ای را انجام دهند، دیگر مهم نیست که چه کسی مسئول است چرا که همچنان وضعیت آشفتگی در تولید آلاینده‌ها و مزاحمت‌های مربوط به سلامت شهروندان ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت مازوت سوزی صنایع و پالایشگاه‌های پایتخت و اطراف آن چگونه است، بیان کرد: اطلاعاتی از مازوت سوزی در صنایع و کارخانجات تهران ندارم البته هرچند که صنایع اعلام کرده‌اند مازوت سوزی ندارند اما آلودگی هوای شهر تهران نشان دهنده این است که از سوخت‌های آلوده کننده استفاده می‌شود.

موضوع آلودگی هوای پایتخت یک مسئله حاکمیتی است و برای رفع این مشکل توجه ویژه دولتمردان و تمامی دستگاه های مربوطه را می طلبد.

کد خبر: 41212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =