کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو در پی شیوع سویه اومیکرون

با شروع موج جدید کووید-۱۹ که سبب کاهش رشد بخش خدمات در منطقه یورو شده، بهبود اقتصادی این منطقه در ماه دسامبر شروع به کاهش کرده است و اگر محدودیت‌های کرونایی ناشی از این موج جدید سخت‌تر شود، این وضعیت حتی می تواند بدتر شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رویترز، با شروع موج جدید کووید-۱۹ که سبب کاهش رشد بخش خدمات در منطقه یورو شده، بهبود اقتصادی این منطقه در ماه دسامبر شروع به کاهش کرده است و اگر محدودیت‌های کرونایی ناشی از این موج جدید سخت‌تر شود، این وضعیت حتی می تواند بدتر شود.

از آنجایی که سویه اومیکرون در پایان سال گذشته به سرعت شیوع پیدا کرد، دولت ها اقدامات سخت‌گیرانه تری برای مهار نرخ ابتلا به این بیماری به ویژه در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا اعمال کردند.

این موضوع به این معناست که شاخص مرکب مدیران خرید موسسه آی اچ اس مارکت که معیار خوبی برای تشخیص سلامت کلی اقتصاد به شمار می‌رود، از ۵۵ و چهار دهم واحد در ماه نوامبر به ۵۳ و سه دهم در ماه دسامبر کاهش یافته که کم‌ترین رقم از ماه مارس است.

محدودیت‌ها برای مهار کرونا، فعالیت بخش خدمات در آلمان را کاهش داد و نگرانی‌ها در مورد سویه اومیکرون بر چشم انداز اقتصادی در ژانویه سایه افکنده است.

شاخص مدیران خرید در این منطقه به در ماه نوامبر به ۵۳ و یک دهم رسید که کمترین رقم در هشت ماه گذشته به شمار می رود.

کد خبر: 42603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =