فلسفه بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات در مراسم افتتاح پایگاه بسیج صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: فلسفه وجودی بسیج این است که بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از وابط‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، پایگاه بسیج این با حضور مدیرعامل این صندوق، نماینده ولی‌فقیه در بسیج اقشار و متخصصین، معاون روابط کار و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

«بیت‌اله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: معتقدم هر جا که تفکر بسیجی حاکم باشد پیشرفت و موفقیت حاصل خواهد بود. از زمان توفیق خدمت برای صندوق متوجه شدیم که پایگاه بسیج در صندوق نداریم. بنابراین این مسئله را پیگیری نمودیم و امروز شاهد افتتاح این پایگاه درصندوق بیمه اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: در رأس جریان و تفکر بسیجی امام راحل قرار داشتند بایدها و نبایدها را باهم می‌دیدند که در نتیجه آن رشد حاصل می‌شد، اراده قوی، قاطع و خودسازی از ویژگی‌های برجسته امام بود. از ویژگی مهمتر امام تعبد دینی ایشان بود که حتی در بستر بیماری نیز نمازشان ترک نمی‌شد.

وی افزود: امروز نیز بیانات رهبری روشنگر راه است و چهره واقعی دین را تبیین می‌کند، مطالب و منویات ایشان از پشتوانه علمی برخوردار و تحول‌آفرین است که امید را در جامعه جاری می‌کند. ما باید این برکت نظام جمهوری اسلامی را قدر بدانیم زیرا اگر قدر بدانیم مشکلات بر ما آسان می‌شود.

برقراری در ادامه با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی نیز گفت: اخلاص در عمل، صداقت، نگاه دینی و نبوغ فکری و نظامی از ویژگی‌های بارز سردار بود و ما آن را گرامی می‌داریم. تقارن این مراسم با شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که از رهروان راه ائمه اطهار باشیم.

وی ضمن ستایش شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: دفاع از ولایت از دیگر ویژگی‌های بارز حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است. در عالم خلقت زنی با این ویژگی‌ها نداشتیم، وجاهت ایشان الگویی برای زنان و مردان است افتخار می‌کنیم که بانوی باکرامتی چون حضرت زهرا وجود دارد که استمرار نسل پیامبر از طریق این بزرگوار است.

بیت‌اله برقراری درپایان گفت: فعالیت در صندوق به دلیل برخورد با جامعه هدف کشاورز، روستایی و عشایر که جزء شریف‌ترین قشر کشور هستند توفیق و برکتی برای ما است و امیدواریم با افتتاح این پایگاه تفکر بسیجی بیش‌از گذشته در صندوق حاکم شود.

بسیج سرمایه‌ای بزرگ برای کشور

«حجت‌الاسلام شاهانی» نماینده ولی‌فقیه در بسیج اقشار و متخصصین نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و یاد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که در عرصه‌های گوناگون فعالیت می‌کند و فقط مختص عرصه نظامی نیست. در دوران جنگ چون امام می‌خواست از مردم نیز استفاده کند بسیج وارد عمل شد و ما توفیقات بیشتری را مثل عملیات‌هایی که منجر به توقف ماشین جنگی عراق شد داشتیم. پس‌از جنگ نیز بسیج در عرصه‌های سازندگی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی وارد عمل شد و توانست برخی از فتنه‌ها را همچون کاغذی مچاله کند و چه بسا اگر حضور بسیج نبود این مشکلات حل نمی‌شد چون این نیروی مردمی، مخلص و سرمایه بزرگی برای کشور است. بسیج امروز در قالب بسیج اقشار و متخصصین تشکیل شده‌است.

وی ضمن اشاره به افتتاح این پایگاه در صندوق گفت: مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک مجموعه با ارزشمند است چراکه با قشر روستایی، عشایر و کشاورز در ارتباط است که نقش آن‌ها در زمان جنگ نیز بیش‌از گذشته نمایان شد. کار بیمه روستاییان یک کار ارزشمندی است که امیدواریم بسیج این کار را توسعه داده و بتواند در کنار صندوق برای کمک به توسعه بیمه و در عرصه‌های گوناگون فعالیت کند. بسیج می‌تواند به خدمات و کارها شتاب بیشتری دهد تا بتوانیم به قشر روستایی، عشایر کشاورز که مشکلات بیشتری هم دارند خدمت کنیم.

وی درپایان با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر جوان‌گرایی گفت: جوان‌ها باید احساس کنند می‌توانند فعالیت کنند و امیدواریم با این دولت انقلابی، حضور جوانان و تاثیر آن‌ها رونق بیشتری بگیرد و شاهد رفع مشکلات باشیم.

فلسفه بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است

سردار رعیتی‌فرد فرمانده بسیج کارگران، کارخانجات و معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: فلسفه وجودی بسیج این است که بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. این سازمان به فرمان رهبر انقلاب در سال ۵۸ تشکیل شد تا بتواند از ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب استفاده کند و تا امروز نیز در این عرصه موفق بوده‌است.

وی با اشاره به پیام امام در سال ۶۸ مبنی براینکه تشکیل بسیج از الطاف جلیله خداوند است، گفت: تفکر بسیجی مهم‌تر از کارت بسیجی داشتن است هر کسی که دلش برای انقلاب بتپد، حتی اگر کارت نداشته باشد میتواند بسیجی باشد. امیدواریم که این تفکر در سطح کشور نیز جاری شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفره اجتماعی در ادامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری «بسیج پاره تن من است» نیز گفت: بسیج برای این‌که بتواند مشکلات مردم را حل کند فعالیت می‌کند، با افتتاح بسیج در این صندوق نیز بسیج در کنار محروم‌ترین و زحمت‌کش‌ترین قشر جامعه خواهد بود و امیدواریم با افتتاح این پایگاه بتوانیم موجب هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف کشور باشیم و بتوانیم این سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم، سرمایه‌ای که به دلیل برخی از مشکلات کشور دچار آسیب شده‌است.

فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات درپایان تاکید کرد: اگر مردم حس کنند که مسئولین با دلسوزی به فکر آن‌ها و مشکلاتشان هستند به‌راحتی می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

خدمت بسیج در کنار روستاییان و عشایر

در ادامه نیز عزیوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: به تاکید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی مبنی‌بر تشکیل و افتتاح این پایگاه در صندوق امروز شاهد افتتاح پایگاه بسیج در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستیم.

وی تاکید کرد: فرهنگ و تفکر بسیجی در این مجموعه از قبل وجود داشته‌است اما انتظار داریم با شکل‌گیری این پایگاه این تفکر عمیق‌تر و گسترده‌تر شده و استفاده بهتری از ظرفیت عظیم بسیج صورت گیرد. انتظار داریم که این پایگاه باری بر روی صندوق نباشد بلکه بتواند باری از روی دوش مجموعه برداشته و در کنار مدیران به قشر کشاورز، روستایی و عشایر خدمت کند.

درپایان این مراسم احمد غریوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حکم مصطفی مولایی به عنوان سرپرست پایگاه مقاومت بسیج صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را به ایشان اعطا کرد.

کد خبر: 42793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =