رأی مثبت به استفساریه درباره اعتراض سازمان بازرسی به قرارهای منع تعقیب مراجع قضایی

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌ اعضای کمیسیون در استفساریه‌ای تصویب کردند که سازمان بازرسی می‌تواند به قرارهای منع تعقیب صادر شده در مورد متهمانی که به دنبال گزارش‌های سازمان بازرسی به محاکم قضائی فراخوانده شده‌اند اعتراض کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز آخرین اصلاحات در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن انجام و این لایحه در کمیسیون قضائی جمع‌بندی شد تا برای رسیدگی در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین طرح استفساریه در مورد قرارهای منع تعقیب صادر شده از سوی مراجع قضائی و امکان اعتراض به این قرارها توسط سازمان بازرسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر اعضای کمیسیون در این باره مثبت بود و این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: مسئله اصلی درباره این استفساریه اینجاست که قرارهای منع تعقیبی که مراجع قضائی در مورد متهمینی که به دنبال گزارش‌های فساد سازمان بازرسی در محکمه حاضر می‌شوند صادر می‌شود، طبق نظر قضات بعدا می‌توانند مورد اعتراض سازمان بازرسی قرار گیرد، بعضاً خیر. 

نقدعلی خاطرنشان کرد: با تصویب استفساریه فوق، رویه واحد در این باره این است که سازمان بازرسی می‌تواند نسبت به قرارهای منع تعقیب صادر شده از سوی مراجع قضائی در موضوع فوق‌الذکر اعتراض کند و رویه واحد از این پس در این باره اینگونه خواهد بود.

کد خبر: 42917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =