۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 4317

آرمان دولت الکترونیک: خدمات برخط؛ ۲۴ ساعته، هفت روز هفته

عباس اورنگ، مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران
آرمان دولت الکترونیک: خدمات برخط؛ ۲۴ ساعته، هفت روز هفته

اکنون خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با سرعت به سمت آرمان دولت الکترونیک، یعنی خدمات برخط؛ ۲۴ساعته شبانه روز هفت روز در هفته، پیش می رود.

سازمان تأمین اجتماعی با وظیفه خدمات‌رسانی به بیش از نیمی از هم میهنان گرامی موظف است با برنامه ریزی مناسب بمنظور کاهش مراجعه ارباب‌رجوع‌ و همچنین برای افزایش رفاه و رضایت مشتریان از خدمات غیرحضوری استفاده نماید. بر همین اساس سازمان بر آن است تا بیشتر خدمات خود را از طریق درگاه خدمات الکترونیک ارائه نماید.

در مدیریت دولتی نوین، دولت­ها با این پرسش مواجه‌اند که چگونه می‌­توانند خدماتی سریع‌تر، بهتر و کم‌هزینه‌تر و با کیفیت بالاتر، در عین شفافیت ارائه نمایند. از سوی دیگر با توجه به افزایش آگاهی و نیازهای پدید آمده، مراجعان به سازمان‌های دولتی نیز مایلند این سازمان‌ها خدمات وعده داده ‌شده را به نحو احسن و قابل اتکا ارائه نمایند. به طوری که همواره در نظر سنجی ها علاقه‌مندی به فراهم ساختن خدمات مناسب و در کل کمک سازمان به مخاطبان جهت دریافت بهترین خدمت از نظر مراجعان از مهمترین آیتمها شمرده شده است. شاید به همین دلیل است که دولت‌ها توسعه و بهبود کیفیت خدمات را به‌عنوان یک رکن اساسی در نظر می‌گیرند و به‌عنوان اولویت در اجرای دستیاری‌های الکترونیک به معنای شهروندسالاری تلقی می‌کنند.

در همین خصوص یکی از بهترین راهکارهای بهبود فعالیتها، استفاده از فن‌آوری و خدمات الکترونیکی است. به طوری که با افزایش نقش سازمان‌های خدماتی در عرصه­‌های مختلف، کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی به‌عنوان یک محور کلیدی موثر در عرصه رقابت معرفی‌و پیاده سازی می شود.

امروزه سازمان‌ها، مشتریان خود را سرمایه‌های ارزشمند می‌دانند و از همه کارکنان خود می‌خواهند که برای حفظ رضایت آن‌ها، در ارائه خدمات مختلف سعی و تلاش نمایند. سازمان تامین اجتماعی نیز با نیازسنجی و تحلیل خواستها و انتظارات مشتری از خدمات الکترونیکی  با بهره مندی از امکانات فناوری اطلاعات و تیمهای مجرب، متخصص و حرفه‌ای ضمن حرکت در مسیر چشم‌انداز خود با مجازی‌سازی خدمات و تغییر در طرق انجام امور که به منظور افزایش کارایی و اثربخشی سیستم و در نهایت افزایش رضایتمندی مخاطبان خود صورت داده است، با پیاده‌سازی طرحی جامع به نام ۳۰۷۰ با محوریت رونمایی از ۳۰ خدمت الکترونیکی که به منظور کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی از طریق درگاه https://eservices.tamin.ir/ به سرعت در پیاده‌سازی دولت الکترونیک گام برداشته است.

اکنون خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی با سرعت به سمت آرمان دولت الکترونیک، یعنی خدمات برخط؛ ۲۴ساعته شبانه روز هفت روز در هفته، پیش می رود.

بدون تردید ایجاد رضایت در مشتریان در وهله اول نیازمند شناخت نیازها و خواسته‌­های مشتریان و سپس انتقال این خواسته‌­ها به موقعیتی است که محصولات و خدمات تولید می‌­شود. این امر با توجه به پیچیده شدن روزافزون سیستم‌­های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، خودبه‌خود اتفاق نمی­‌افتد؛ بلکه به روش­ها و رویه­‌هایی نظام‌مند نیاز دارد که این مفاهیم را به فرآیندی سازمانی مبدل کند. از طرفی تغییر خواسته­‌ها، نیازها و انتظارات مشتریان یک واقعیت انکارناپذیر است. سازمان تامین اجتماعی با شناخت این تغییرها در جامعه هدف و برآورده کردن خواسته های مخاطبان خود با رونمایی از طرح های پروژه ۳۰۷۰ در روزهای دو شنبه هر هفته تا بهمن ماه ۹۹باعث می­‌شود کاربران تجربه متفاوتی از جریان تعاملی اطلاعات داشته باشند.

از ابتدای رو نمایی این طرح تاکنون ۱۷ طرح با موضوعات: «پرداخت هدیه ازدواج. حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران (ثبت هوشمند خاتمه کفالت)، ابلاغ الکترونیک (جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری)، ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده، درخواست غیر حضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهد نامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، درخواست غیرحضوری حوادث، سرویس غیرحضوری احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میز کار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح لیست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد و درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی» رونمایی شده است.

۱۳ طرح باقی مانده نیز انشاءلله در هفته های آتی رونمایی خواهد شد.                                       

                                                                                               

کد خبر: 4317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =