اشتغال‌زایی غیرمستقیم برای ۲۳هزار نفر

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به طرح توسعه این شرکت گفت: ۲۰ درصد از زیرساخت این طرح انجام شده و در صورت رضایت سهامداران این آمادگی وجود دارد تا این طرح را هرچه سریعتر آغاز کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امین آسیابان (۲۳ دی‌ماه) در نشستی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در شرکت فولاد اکسین برگزار شد، اظهار داشت: کارخانه نورد فولاد اکسین در ایران و خاورمیانه منحصر به‌فرد و تنها تولید کننده ورق‌های عریض فولاد در این منطقه بوده و ما جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده ورق‌های عریض در دنیا هستیم.

وی افزود: محصولاتی که این کارخانه تولید می کند شامل ورق‌های مورد استفاده در کشتی‌سازی، سوله سازی، خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی‌ها و نظایر آن بوده و تنوع تولیدی بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به موارد مصرف محصولات تولیدی این شرکت، گفت: ۵۳ درصد محصولات تولیدی این شرکت در خطوط انتقال نفت و گاز، بیش از ۳۰ درصد مربوط به شرکت‌های تولیدی محفظه سازی مخازن تحت فشار نفت و گاز و حدود ۱۰ درصد در حوزه مصالح ساختمانی استفاده می شود.

آسیابان با بیان اینکه ۷۰ درصد از کارکنان بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند، عنوان کرد: فولاد اکسین در حال حاضر برای حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده که یک هزار نفر از این تعداد به صورت قرارداد مستقیم با شرکت و حدود ۴۰۰ نفر آن‌ها با پیمانکاران مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به میزان تولید این شرکت گفت: از سال ۸۸ تا ۱۴۰۰ میزان تولید سالانه شرکت حدود ۷۰۰ هزار تُن بوده و ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۵۰ هزار تن است.

آسیابان با درخواست از کمیسیون اجتماعی مجلس و سهامداران برای موافقت با اجرای طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد این شرکت اظهار داشت: این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۲۳ هزار نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از زیرساخت این طرح انجام شده و در صورت رضایت سهامداران این آمادگی وجود دارد تا این طرح را هرچه سریعتر آغاز کنیم.

تکمیل زنجیره فولاداکسین فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان بومی است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اهواز را نیازمند کارهای اورژانسی دانست و با تاکید بر بومی‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی و مدیران بومی در خوزستان گفت: اگر هیئت‌مدیره این صنایع، بومی باشند بر منطقه تسلط بیشتری دارند و بهتر می‌توانند به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفت: طرح توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد اکسین خوزستان فرصت خوبی برای اشتغال جوانان بومی به ویژه متخصصین این حوزه است.

وی تصریح کرد: مدیران این مجموعه بر توسعه این شرکت تأکید دارند کما اینکه بخش فولادسازی آن از آمادگی لازم در این زمینه برخوردار بوده و به مرحله تجهیز کارگاه رسیده است و تحقق این امر هم ظرفیت اشتغال و هم تولید را در این شرکت افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند در شاخص‌های اقتصادی این شرکت تأثیر مثبتی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: شرکت فولاد اکسین خوزستان باوجود مشکلاتی که از ناحیه تحریم و تامین مواد اولیه برای آن ایجاد شده است، به مرحله سوددهی مطلوبی رسیده و از آمادگی لازم برای مراحل توسعه‌ای برخوردار است که می‌تواند فرصت بسیار خوبی در صنعت فولادسازی استان و کشور ایجاد کند.

کد خبر: 43589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =