شماره نخست «نسل مانا» رونمایی شد

آیین رونمایی از نخستین شماره ماهنامه نابینایان «نسل مانا» به خط بریل امروز 28 دی ماه 1400 برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی‌اکبر جمالی، رییس انجمن نابینایان ایران در این مراسم با ابراز خرسندی از تحقق این رویای دیرینه گفـت: امروز شاهد رونمایی از نسخه بریل «نسل مانا» یی هستیم که از دی ماه سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیک فعالیتش را آغاز کرد و پس از یک سال انتشار الکترونیکی با دریافت پروانه انتشار، امروز اولین نسخه به خط بریل و بینای آن رونمایی می شود.  

جمالی گفت: این نشریه با تلاش فکری و رسانه ای ۲۲ عضو توانمند و متخصص تحریریه در سرویس های مختلف آغاز به کار رسمی کرده است و به ثمرنشینی این اتفاق بزرگ و ارزشمند فرهنگی از مدیون اعضاء پرتلاش تحریریه و حمایت یکی از بانک‌های دولتی و دو شرکت خصوصی است و به همین سبب انجمن از تمامی این بزرگواران قدردانی ویژه دارد.  

«نسل مانا» مطالبه‌گر حقوق نابینایان است 

منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان نیز در این مراسم با تاکید بر رویکرد فرهنگی انجمن عنوان کرد: «نسل مانا» برآمده از نگاه فرهنگی انجمن و توجه ویژه آن به مقوله مسوولیت اجتماعی است، انجمن بر آن بوده و هست که به موازی بازشناساندن حقوق حقه جمعیت نابینایان به افراد جامعه، با بهره گیری از ابزارهای مختلف فرهنگی از جمله نشر ماهنامه مطالبات نابینایان را مطرح کند و امیدواریم این حرکت فرهنگی با قوت و سطح کیفی بالاتری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در ادامه با ابراز گله از سازمان ها و مسوولان مدعوی که در مراسم شرکت نکرده اند، گفت: حضور در چنین مراسم‌هایی توفیق و لیاقت می‌طلبد و امیدواریم که نهادهای دولتی در جهت عمل به مسوولیت اجتماعی شان منتظر دستور اداری نباشد و بخواهند که در این مسیر در جهت حذف ضعف های فرهنگ و ارتقاء سحط فرهنگی کشور گام بردارند.   

۲۰۰ نسخه؛ تیراژ شماره نخست «نسل مانا» است

امیر سرمدی مدیرمسوول این نشریه گفت: نخستین شماره نسل مانا با ۲۰۰ نسخه در ۱۰۰ صفحه با خط بریل و ۳۴ صفحه بینا منتشر شد و امروز  ۸۵ نسخه آن به ارگان ها و انجمن های مرتبط با حوزه نابینایان  از طریق پست ارسال شد و قرار است که از اسفندماه اشتراک فردی آن نیز فراهم شود.

ماهنامه‌ای تخصصی  با هدف آگاهی بخشی به نابینایان

امید هاشمی سردبیر ماهنامه نیز نسل مانا آمده است که با فعالیت حرفه ای خود در جهت تحقق ارتقاء سطح آگاهی و سواد افراد دارای معلولیت گام بردارد و امیدواریم سازمان‌های مرتبط  وحمایتگران بخش خصوصی کشور در راستای مسوولیت اجتماعی خود از این  نشریه حمایت کنند که انتشار آن با تیراژ بالا و محتوای کیفی روزافزون سالیان سال تداوم پیدا کند.

آیین رونمایی از اولین شماره ماهنامه «نسل مانا» به خط بریل امروز در سالن ساختمان ادارات مرکزی بانک مسکن برگزار شد.

شماره نخست «نسل مانا» رونمایی شد

کد خبر: 43999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =