کاهش ۲۷ درصدی تلفات رانندگی در کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تلفات ناشی از سوانح رانندگی طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری با اقدامات پیشگیرانه پلیس و همکاری مردم ۲۷.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، ۲۰۳ فقره تصادف منجر به فوت در محورهای استان رخ داده که طی آنها ۲۲۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: این درحالیست که طی ۹ ماهه سال گذشته شاهد ۲۵۲ فقره تصادف فوتی با ۳۱۵ جان باخته بودیم که حاکی از کاهش ۲۷.۳ درصدی جان باختگان در سال جاری است.

سرهنگ حیدری همچنین سوانح رانندگی منجر به جرح در ۹ ماهه امسال را یک هزار و ۹۷۲ فقره عنوان کرد و گفت: در این حوادث ۳ هزار و ۱۱ نفر مصدوم شدند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه مجروحان سوانح رانندگی امسال ۱۹.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اند، تعداد مصدومان سال گذشته را ۳ هزار و ۷۴۳ نفر عنوان کرد.

وی در ادامه ۷۵ درصد افراد فوتی را آقایان و ۲۵ درصد را نیز بانوان عنوان و تصریح کرد: ۵۷.۵ درصد از افراد جان باخته در رده سنی ۲۱ تا ۵۰ سال، ۳۰ درصد در رده سنی ۵۰ سال به یالا و ۱۲.۵ درصد نیز در رده سنی ۲۰ سال و کمتر از آن قرار داشته اند.

حیدری در پایان ساعت ۱۳ تا ۱۸ را بحرانی ترین ساعات در خصوص سوانح رانندگی برشمرد و گفت: ۳۲.۵ درصد سوانح منجر به فوت در این ۵ ساعت اتفاق افتاده و ۲۸.۵ درصد تصادفات منجر به فوت نیز در ساعات ۱۸ تا ۲۲ حادث شده است.

کد خبر: 4442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =