خوشبختی توانایی لذت بردن از زندگی است

یک دکترای جامعه شناسی و مدرس دانشگاه گفت: خوشبختی توانایی لذت بردن از زندگی به همراه میزانی از هیجان است که دارای مولفه های فردی و اجتماعی است.

علی نوری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: در سطح اجتماعی، زمانی که پیوند و رابطه اجتماعی افراد بیشتر و گسترده تر باشد، احساس خوشبختی در فرد دوچندان می شود.

وی با تاکید بر اینکه احساس خوشبختی با خوشبختی متفاوت است، افزود: یعنی اگر انسان‌ها از تجربیات فردی و زندگیشان لذت ببرند، به لذتی توام با هیجان دست می یابند.

این آسیب‌شناس مسایل اجتماعی در بیان فاکتورهای شخصیتی انسان‌های خوشبخت تاکید کرد: انسان‌های خوشبخت دایره دوستی شان وسیع است و برونگرا و ارتباطات بیشتری دارند.

نوری افزود: افراد خوشبخت به دیگران اعتماد بیشتری دارند و به دیگران کمک بیشتری می رسانند و درخواست حمایت و کمک شان از دیگران نیز بیشتر است.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: این مساله در خانواده نیز مصداق دارد؛ هر اندازه فرد، ارتباطش با اعضای خانواده بیشتر و بهتر باشد و بیشتر کمک کند و کمک بگیرد و جمع اطرافش قابل اعتمادتر باشند، خوشبخت‌تر است.

این دکترای جامعه شناس بیان کرد: روابط اجتماعی بیشتر بر میزان احساس خوشبختی در فرد تاثیر دارد، هر اندازه دایره برونگرایی فرد با افرادی که با آنها ارتباط دارد بیشتر باشد، احساس خوشبختی‌اش نیز به همان نسبت بیشتر باشد، همچنان که هر اندازه کیفیت رابطه بیشتر باشد، میزان احساس خوشبختی افزون‌تر می شود.  

وی یادآور شد: فرد باید بتواند به محیط اجتماعی خود، به فرزند و همسرش، به پدر و مادر خود و... اعتماد بکند، هر اندازه این اعتماد بیشتر باشد، احساس نشاط و احترام بین افراد بیشتر باشد و سطح احساس خوشبختی ارتقاء پیدا می کند.

کد خبر: 44508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =