تامین آینده‌ ورزشکاران با بیمه

یخ‌نورد قهرمانی ایرانی معتقد است اگر ورزشکاران تحت پوشش بیمه قرار بگیرند آینده تامین شده‌ای خواهند داشت.

محسن بهشتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، به قهرمانی خود در مسابقات یخ نوردی جهان که در کشور سوییس برگزار شد، اشاره کرد و گفت: رسیدن به مقام قهرمانی این مسابقات بسیار سخت بود چرا که من در مقایسه با رقبای جهانی خودم امکانات و شرایط تمرینی بسیار ضعیفی داشتم و برای اینکه به قهرمانی برسم باید تلاش زیادی می‌کردم اما برای من تنها و تنها هدف این بود که قهرمان شوم و حالا بسیار خوشحالم که توانستم به آن چیزی که هدفم بود دست پیدا کرده و با مقام قهرمانی به ایران بازگردم.

این قهرمانی یخ نوردی ایران در پاسخ به این سوال که برای رسیدن به این قهرمانی چه مدت تمرین کرده و برای چندمین بار در این رقابت‌ها حاضر شده است، اظهار داشت: من پیش از این چهار دوره دیگر در مسابقات قهرمانی جهان یخ نوردی حضور داشتم و این بار پنجم بود که در رقابت‌های جهانی یخ‌نوردی شرکت کردم. از همان سال اول که وارد این مسابقات شدم، هدفم این بود که روزی به مدال طلا برسم. رسیدن به مدال طلای جهان در هر رشته‌ای ساده نبوده و بسیار دشوار است.   در مورد یخ‌نوردان ایرانی هم که این سختی‌ها دوچندان است؛ چراکه از هیچ‌گونه حمایتی از سوی متولیان ورزش کشور برخوردار نیستند و صفر تا صد کار با خودشان است. من در این پنج سالی که گذشت واقعا زجرهای زیادی کشیدم. بدون اینکه دیواره یخی برای تمرین داشته باشم، بدون اینکه مربی اختصاصی داشته باشم، در فضایی نابرابر با رقبایم تمرین کردم تا به مدال طلای جهان برسم برای همین این مدال برایم بسیار ارزشمند است.

بهشتی درباره اینکه این قهرمانی برایش چه بازتاب‌هایی به همراه داشته است، گفت: پس از پایان مسابقات و کسب مقام قهرمانی رسانه‌های مختلف را رصد کردم. در رسانه‌های ایران به این قهرمانی پرداخته شده بود و در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب خوبی داشت و این برای من بسیار خوشحال کننده بود.  

وی در ادامه افزود: رشته یخ نوردی رشته چندان شناخته شده‌ای در ایران نیست و متاسفانه به اندازه کافی تحت حمایت مسئولان ورزش کشور قرار ندارد با این حال ما ورزشکاران زیادی داریم که در این رشته فعالیت حرفه‌ای دارند و شبانه روز برای فعالیتشان در این رشته تلاش می‌کنند. یکی دو ماه دیگر مسابقات دیگری پیش روی یخ نوردان است که اگر حمایت خوبی از ما صورت بگیرد می‌توانیم اعزام شویم و بار دیگر برای ورزش ایران کسب مقام کنیم.

این ورزشکار قهرمان جهان درباره اهمیت بیمه شدن ورزشکاران گفت: متاسفانه هیچ وقت ساز و کار درست و مدونی برای بیمه ورزشکاران وجود نداشته است و هر کس که به طور حرفه ای و در سطح قهرمانی ورزش می‌کند اگر از جایی غیر از ورزش بیمه نباشد، باید قید آینده را بزند و بدون ضمانتی از آینده خود زندگی کند. این در حالی است که در تمام جهان ورزشکاران حرفه‌ای از سوی دولت و نهادهای مهم مورد حمایت و آینده نگری هستند. امیدوارم تمهیداتی فراهم شود که ورزشکاران ایران هم بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این موضوع آینده شان را تضمین خواهد کرد. 

کد خبر: 45421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =