انتقاد از بی‌تفاوتی در برابر خاموشی « ایران سپید»

مدیرمسوول ماهنامه تخصصی نابینایان گفت: سکوت و بی‌تفاوتی رسانه‌های کشور نسبت به تعطیلی روزنامه «ایران سپید» جای نقد دارد.

امیر سرمدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین عنوان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ انتشار این محصول فرهنگی ۲۵ ساله متوقف شد و جا داشت که تمام رسانه‌ها از موسسه مطبوعاتی ایران، تداوم انتشار آن را مطالبه کنندکه متاسفانه در این زمینه عملکردشان خیلی ضعیف بود.  

وی در ادامه باابراز خرسندی از انتشار نخستین شماره ماهنامه «نسل مانا» افزود: خوشبختانه دی‌ماه سال جاری اولین شماره این ماهنامه تخصصی ویژه نابینایان منتشرشد و نسخه بریل آن نیز باهمکاری کتابخانه مرکزی یزد چاپ شد.

سرمدی با اشاره به اینکه راه اندازی چاپخانه بریل مجهز و اختصاصی به بیش از دو میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: مدتی است که چاپگرهای بریل ایرانی در داخل تولید می‌شوند که هر یک دستگاه آنها بیش از ۳۰۰ میلیون قیمت دارد و اگر حداقل دو تا سه دستگاه پرینتر برای چاپ صنعتی نشریه خریداری شود بالغ بر یک ملییارد هزینه خالص پرینتر بریل می شود و دیگر هزینه های جانبی نیز بماند حال اگر با حمایت وزارت ارشادو سازمان بهزیستی این مهم محقق شود طبیعتا دغدغه زیرساخت‌های لازم چاپ بریل این رسانه از بین می رود.  

نخستین شماره ماهنامه «نسل مانا» به همت اعضاء انجمن نابینایان ایران پایان دی ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

کد خبر: 45629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =