احتمال اصلاح رقم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی

عضو کمیسیون اجتماعی بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان هایی مثل تامین اجتماعی باید مورد حمایت دولت باشد چرا که بخش عمده‌ای از مسئولیت دولت بر دوش آنهاست.

علی اصغر عنابستانی؛ عضو کمیسیون اجتماعی بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر پرداخت ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی گفت: این رقم در برابر میزان بدهی دولت و مسئولیت های سازمان کم است، امید دارم که  این بدهی در کمیسیون تلفیق اصلاح گردد که در غیر این صورت، در زمان رسیدگی در صحن علنی، پیشنهاد اصلاحات لازم از طرف نمایندگان را خواهیم داد.

عضو کمیسیون اجتماعی بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر به فکر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نباشیم این سازمان هم ورشکست خواهد شد گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی طی سالهای طولانی بر روی هم انباشته شده و هم اکنون دولت سیزدهم با این حجم از بدهی به این سازمان روبروست.

وی افزود: در حال حاضر بدهی دولت به تامین اجتماعی به دو شکل است؛ بخشی از آن مربوط  به گذشته بوده که دولت باید این سهم را در ساختار پرداختی خود ببیند و قسمتی هم مربوط به بدهی‌های جاری است و باید سال به سال آنها را بپردازد که بر مبنای ۳ درصد حق بیمه بیکاری و بیمه‌های مختلف تکلیفی است که در قانون آمده و تامین اجتماعی موظف به پرداخت آنها است.

عنابستانی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود ۷/۵ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر دارد افزود: این احتمال حتی کم وجود دارد با توجه به بدهی ها، این سازمان به سمت ورشکستگی برود پس لازم است تا  شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که این سازمان ورشکسته نشود.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را حذف کرده و یا نادیده بگیریم گفت: سازمان هایی مثل تامین اجتماعی باید مورد حمایت دولت باشد چرا که بخش عمده‌ای از مسئولیت دولت بر دوش آنهاست.

کد خبر: 45677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =