امیدواریم همکاری ایران و عربستان به حل مشکلات جهان اسلام کمک کند

وزیر امورخارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور به حل‌وفصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی عصر پنجشنبه با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره مسایل مبتلابه جهان اسلام و امت اسلامی، روند روابط و همکاری دو و چند جانبه بین ایران با سازمان همکاری اسلامی و بازگشایی نمایندگی کشورمان نزد این سازمان و برخی مسائل منطقه ای مورد اهتمام مشترک گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش های دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و نقش ایشان به عنوان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی را در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام بسیار موثر دانست. 

وزیر امور خارجه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ۲ کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشورهای بزرگ اسلامی در کمک به حل مشکلات امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور  به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت  گوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران به عنوان عضو موسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید کرد این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشورهای اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواستار حمایت کامل از این سازمان هستیم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری روند گفت و گوها بین ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات فیمابین کشورهای اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشورهای مسلمان و برادر را به صلح و گفتگو دعوت می کند. 

وزیر امور خارجه ایران در پایان این گفت و گو از ابراهیم طه برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر: 45753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =