لزوم اشاعه دانش دریا با کاربرد در حوزه سلامت

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت بهداشت گفت: استان بوشهر می‌تواند قطب زیست‌فناوری دریایی با کاربرد در سلامت باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر یونس پناهی در نشست با رییس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: ویژگی‌های منحصربه‌فرد و موقعیت خاص جغرافیایی شهر و استان بوشهر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پتانسیل عظیمی برای ایفای نقش دانشمندان و فناوران عرصه زیست‌فناوری با رویکرد دریا در این مرزوبوم شکل بگیرد.

نماینده وزیر بهداشت در سفر به استان بوشهر تصریح کرد: دریا را داروخانه آینده نامیده‌اند؛ از این نظر که اکوسیستم دریا به نسبت آنچه در خشکی‌های زمین مشاهده می‌کنیم به‌طور شگفت‌انگیزی گوناگونی و پرشماری زیادی از انواع موجودات زنده را دارا است.

پناهی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان، سهم عمده‌ای از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تأمین می‌کنند، افزود: اقتصاد دریامحور، راهبردی اساسی، توسعه‌ای و کنشگرا و درنهایت، تحول‌آفرین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با حفظ توانمندی‌های دانشگاه نسل یک و دو می‌توانیم به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری  وزیر بهداشت بابیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم ثروت آفرین، فناور و پاسخگو است، گفت: وزارت بهداشت در حوزه تحول تحقیقات، تلاش کرده است تا نگرش‌ها از حالت مقاله محوری به محصول محوری تغییر پیدا کند؛ به‌واقع ما مخالف مقاله نیستیم، اما اعتقاد داریم مقاله ابزار است و هدف غایی نیست. ما برای این‌که تحقیقات نافع داشته باشیم، باید نیازها را مشخص و لیست کرده تا این نیازها توسط تحقیقات برطرف شود.

در ادامه این نشست آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد و دکتر حسن ملکی زاده به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی و از زحمات دکتر سعید کشمیری در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه تقدیر شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در حاشیه سفر خود به استان بوشهر به همراه دکتر حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با پروفسور ایرج نبی‌پور رییس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر دیدار کرد.

یونسی همچنین در این سفر از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر بازدید کرد.

کد خبر: 45801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =