کانون کشوری مراکز شبه خانواده تشکیل می‌شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی از تشکیل کانون کشوری مراکز شبه خانواده ویژه کودکان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: تشکیل این کانون، یکی از نقاط ارزشمند در مسیر رو به رشد و ارتقای زندگی فرزندان تحت پوشش بهزیستی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد نصیری در جلسه هیات موسس کانون کشوری مراکز شبه خانواده به رویکرد حمایت جدی از فرزندخواندگی و بازپیوند فرزندان به خانواده‌ها به عنوان سیاست اصلی در این حوزه تاکید کرد.

به گفته وی، اکنون ۴۵۰ موسسه، مدیریت ۶۳۰ مرکز شبه خانواده را با حضور حدود ۹هزار کودک فاقد سرپرست موثر(بی سرپرست و بدسرپرست) بر عهده دارند.  

براساس این گزارش، بهره مندی از منابع و ظرفیت‌های بخش غیردولتی از جمله سیاست‌های معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور است. بر این اساس، شکل‌گیری کانون کشوری مراکز شبه خانواده از سوی موسسات خیریه دارای پروانه فعالیت نگهداری کودکان فاقد سرپرست موثر(بی‌سرپرست و بدسرپرست) مورد حمایت دفتر کودکان و نوجوانان قرار گرفته است که پس از تشکیل هیئت موسس توسط هفت موسسه دارای سابقه فعالیت در این حوزه، تاکنون نمایندگان استانی موسسات خیریه دارای مراکز شبه خانواده معرفی شده‌اند.

اعضای هیات موسس این کانون، وظیفه رسیدگی به کانون کشوری شبه‌خانواده و رایزنی در ارتباط با مسائل فرزندان تحت پوشش مراکز شبه خانواده در سطح کشور را دارند.

اهداف این کانون، حمایت همه‌جانبه از فرزندان تحت سرپرستی سازمان، حفظ، ارتقا و بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اخلاقی فرزندان، پیگیری مستمر از نهادها و مراکز موثر تصمیم‌ساز برای وضع قوانین تسهیل‌کننده فرزندخواندگی، فرهنگ سازی برای ارتقای افکار عمومی نسبت به فرزندان جامعه هدف سازمان همچنین پیگیری و رایزنی با نهادهای مختلف در راستای ورود فرزندان به عرصه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی، هنری، علمی عنوان شده است.

مجمع عمومی کانون شبه خانواده کشوری با حضور ۵۰ نماینده از سراسر کشور در نیمه اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر: 45843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =