تشکیل کمیته مشترک حقوقی برای رفع موانع ارزی ضروری است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تحریم‌ها فعالیت‌های بشردوستانه ما را محدود کرده، گفت: از فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر برای حل مشکلات بانکی ما در مراودات بین‌المللی درخواست رایزنی داریم و لازم است هرچه زودتر کمیته مشترک حقوقی برای رفع موانع ارزی تشکیل شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل  از ایرنا، پیرحسین کولیوند در دیدار با عطا دورانی رئیس دفتر فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در تهران، افزود: مشکلات تحریم‌ها در حال حاضر برخی از داروخانه‌ها را با مشکل تامین دارو مواجه‌ کرده‌ است.

وی اضافه کرد: مراودات مالی جمعیت هلال احمر با دنیا برای تامین دارو و سلامت هموطنان و مهاجران بسیار کمک کننده است و حتی بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نمی‌توانند به ما کمک کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه خانه‌های‌ هلال از ابتکارات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: آمادگی داریم تا تجربه خود را در اختیار جمعیت‌های ملی دنیا قرار دهیم.

کولیوند اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران ارتباط موثر و نزدیک با کشورهای دنیاست و جمعیت هلال احمر نیز همواره از اشتراک‌گذاری تجارب با دیگر جمعیت‌های ملی در دنیا استقبال می‌کند.  

وی با اشاره به علاقه مردم ایران به فعالیت‌های داوطلبانه گفت:  اصلی‌ترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، جوانان و داوطلبانی هستند که مشتاقند برای مردم کار کنند.  

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اکنون ما مهمانانی از افغانستان در مرزهای شرقی کشورمان داریم و با تمام وجود به آنها خدمت می‌کنیم. جمعیت هلال‌احمر توانست در واکسیناسیون همه این افراد مشارکت کند و در زمینه آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به آن‌ها پیشرو باشد. در سیل‌های  اخیر هم عده‌ای از این افراد و خانواده‌هایشان گرفتار شدند که جمعیت هلال‌احمر همراه با عملیات امدادرسانی و ایجاد اسکان اضطراری، بسته‌های معیشتی در اختیار آن‌ها قرار داد.

کولیوند همچنین به پروژه ساخت شهرک آموزشی برای شبیه سازی مخاطرات و تمرین برنامه های پاسخ به سوانح و بلایا اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم فدراسیون نسبت به تجهیز این شهرک کمک کند و البته امکان برگزاری اردوهای آموزشی برای نجاتگران دیگر کشورها نیز در این شهرک فراهم خواهد بود.

عطا دورانی رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در تهران نیز در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم در حوزه دیپلماسی بشردوستانه به خصوص برای مقابله با تحریم‌ها، موضوع را در سطح منطقه و همچنین به فدراسیون در ژنو منتقل کنیم.

دورانی درباره تبادل تجارب ایران با سایر جمعیت‌های ملی گفت: یکی دیگر از همکاری‌های ما با جمعیت هلال احمر کمک به انتشار استمداد از طریق فدراسیون برای دریافت مبالغ قابل توجه برای حل مشکلات مردم در ایران به خصوص خشکسالی در جنوب این کشور است. همچنین از محل صندوق اضطراری کمک‌های فدراسیون در پاسخگویی به بحران‌ها و بلایای طبیعی تا کنون بارها مبالغی به فوریت جذب و در اختیار جمعیت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌ است.

او افزود: به عنوان نمونه در هفته‌های گذشته اختصاص ۵۰۰ هزار فرانک سوییس از طریق فدراسیون و با پیگیری ما برای کمک به ۱۳ هزار ۷۵۰ نفر در استان‌های سیل‌زده جنوب ایران تصویب و تایید شد.

دورانی تاکیدکرد: تجارب جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با تحریم‌ها برای کشورهای همسایه و سایر کشورهای تحریم شده بسیار مفید است و انتقال این تجارب به دیگر جمعیت‌های ملی می‌تواند مشکلات تحریم‌های اقتصادی در انجام اقدامات بشردوستانه را کاهش دهد.

کد خبر: 45936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =