خط امام تحریف شدنی نیست / باید برای جراحی‌های بزرگ آماده شویم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینه را آن را نیز بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیش قدم باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالگرد بازگشت شکوهمند حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به ایران عزیز و دهه مبارک فجر گفت:  تجدید بیعت ما با امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» تجدید عهد با انقلاب اسلامی و مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است. خط امام هرگز تحریف شدنی نیست و رمز کارآمدی ما این است که در فهم، تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب کارکنیم. امام مظهر خداباوری خودباوری و مردم باوری بود. راه امام روشن است و بازگشت پذیر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انشاالله تا پایان دوران خدمت و پایان عمر در سر این عهد بمانیم و از برکات آن بهره مند شویم. هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد. البته انقلاب اسلامی ایران علیرغم همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی، تا امروز سربلند و پایدار مانده است. اما بدانید که در بلند مدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

باید برای جراحی‌های بزرگ آمادگی داشته باشیم/نمایندگان در هزینه دادن برای اسلام پیش قدم باشند

وی تاکید کرد: زمان و فرصت‌های زیادی از دست رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم. ما مسئول هستیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم. بلکه مسوولیت یک وظیفه است که باید به انجام برسانیم. برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینه را آن را نیز بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه دادن برای اسلام پیش قدم باشیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: البته وقتی نگاه کلان و منصفانه به راه طی شده انقلاب داشته باشیم، این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که  ناشی از غفلت و خیانت زمام داران خودکامه و وابسته بوده است، با وجود فشارهای همیشگی دشمن به نقاطی روشن و امیدبخش رسیدیم.

قالیباف ادامه داد: این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه، همدلی مردم و نیز تلاش خستگی ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم. اما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم قانع هستیم، و نه در بخش‌هایی که پیشرفت نداشتیم غافل. تا زمانی که ملت ایران با عقلانیت و قوت بیشتر راه روشنی که تاکنون در پیش گرفته و برایش هزینه داده است را مبتنی بر خداباوری و مردم باوری ادامه دهد، افق پیشرو با همه فراز و نشیب‌ها روشن خواهد بود و انشاالله در چله دوم انقلاب اسلامی کام این مردم شیرین تر از گذشته خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت روز فناوری فضایی را پشت سر گذاشتیم. فناوری فضایی که در عرصه‌های پیشرفته و غرور آفرین ملی ما و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. تجلی واقعی آن خودباوری و اعتماد به نفسی است که امام در جریان انقلاب اسلامی به مردم و به ویژه نخبگان ما داد. امروز چرخ‌های این فناوری و این صنعت نباید از شتاب بیفتد و ما در خانه ملت پشتیبان این گونه حرکت‌های  علمی و ملی خواهیم بود.

وی یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم از رییس‌جمهور محترم، وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و  تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار موثری در تولید و اشتغال به ویژه مناطق محروم خواهد شد، تشکر کنم. این جدیت دولت محترم و پیگیری بخش نظارتی مجلس شورای اسلامی نشان از باور مدیران و مسوولین مجلس و اجرایی کشور به اشتغال زایی و محرومیت زدایی و نمونه خوبی از همدلی و هم‌افزایی مجلس و دولت در حل مسائل مردم است.

پلیس مقتدر می‌تواند امنیت جامعه را تامین کند

قالیباف ادامه داد:‌ شهادت مامور وظیفه شناس شهید علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش را به ملت شریف ایران و خانواده‌های شهدا، ‌ مردم و نیروی انتظامی و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: این پلیس مقدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تامین کند و در همین راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تامین تجهیزات، آموزش و حمایت های قانونی از ماموران نیروی انتظامی ضروری است. مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم نقطه‌ نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.

کد خبر: 45940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =