پرداخت یارانه ۱ میلیونی به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

اعظمی ساردویی گفت: در قبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت به ازای هر فرد ۱ میلیون تومان یا به ازای هر خانواده ۴ نفره ۴.۵ میلیون تومان یارانه نقدی یا بن کالا اختصاص دهند.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: با توجه به گرانی‌ها و تورم، ما نگران مردم هستیم. شرایط فعلی به نحوی است که از طرفی مصرف‌کننده متضرر شده و تولیدکننده نیز دچار سردرگمی است که با این شرایط چگونه تولید کند.

وی افزود: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تولیدکننده مجبور میشود تا با ارز آزاد نهاده‌های دامی را تهیه و گوشت و مرغ تولید کند  که با این حساب قیمت گوشت و مرغ ۲ برابر میشود و در این صورت مردم توانایی خرید این محصولات را نداشته و بالطبع سفره‌شان کوچک تر میشود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم تولیدکننده و هم مصرف کننده صدمه خواهند دید افزود: در صورتی صدمه نخواهند دید که دولت به ازای هر فرد به طور مثال ۱ میلیون تومان یا به ازای هر خانواده ۴ نفره ۴.۵ میلیون تومان یارانه نقدی یا بن کالا اختصاص دهند.

اعظمی ساردویی تاکید کرد: امیدواریم با مثبت شدن مذاکرات در وین شرایط بهبود یابد زیرا این یک بازی برد - برد است و میتواند سبب گشایش‌های اقتصادی، فروش نفت و برگشت ارز به کشور شود.

کد خبر: 45979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =