امیدوارم سازوکار مناسبی برای بیمه ورزشکاران تدوین شود

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد که سازوکاری مناسب برای بیمه شدن ورزشکاران تدوین شود.

شروین اسبقیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره وضعیت فعلی ورزش جانبازان و معلولان به برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ورزشکاران ما در رشته‌های مختلف در اردوی تدارکاتی هستند و همچنین به مناسبت دهه فجر در تلاشیم که برخی مسابقات را به مناسبت دهه فجر برگزار کنیم. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا با برخی مشکلات در برگزاری مسابقات روبه رو شدیم و زمان برگزاری برخی اردوها نیز به تعویق افتاد اما این دو سال به این شرایط عادت کرده‌ایم و این را می‌دانیم که مهم‌ترین موضوع سلامتی ورزشکاران و خانواده‌های آن‌هاست و مسائل دیگر در اولویت دوم قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران جانباز و معلول خود را برای حضور در مسابقات مهم پاراآسیایی آماده می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسابقات پاراآسیایی که این دوره در چین برگزار خواهد شد، بسیار مهم است و ورزشکاران ما در رشته‌های متعدد شانس کسب مدال و درخشش در این مسابقات را دارند و ما باید با فراهم کردن شرایط مناسب در برگزاری اردوها و آماده سازی آن‌ها، امکان این را فراهم کنیم که این ورزشکاران با حداکثر آمادگی راهی چین و این مسابقات شوند. برخی رشته‌ها مانند والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر مسابقات دیگری نیز در پیش دارند که حائز اهمیت است. 

اسبقیان درباره برگزاری مسابقات بوچیا به میزبانی سالن فدراسیون جانبازان و معلولین، اظهار داشت: این مسابقات در دو بخش زنان و مردان در تهران برگزار شد. ما پیش از این در این رشته توانستیم مدال‌های خوبی کسب کنیم. در حال حاضر ایام مبارک دهه فجر بهانه‌ای شد که بتوانیم مسابقات بوچیا را برگزار کنیم و نشان دهیم که چه زنان و مردان مستعدی در این رشته داریم. تیم ملی بوچیای ایران در مسابقات بحرین توانست مدال طلا بگیرد که اتفاق مهمی بود. این رشته با فلسفه توانمندی سازی در المپیک و پاراآسیایی حضور دارد و ما می‌توانیم در این مسابقات نماینده شایسته‌ای در این رشته باشیم. 

وی افزود: پیش از این از لحاظ زیرساختی این رشته با مشکلاتی مواجه بودیم اما به مرور زمان این مشکلات حل و فصل شد. توپ‌های بوچیا در حال حاضر در اردبیل در حال ساخته شدن است و برای ساخت و ساز رمپ‌های بوچیا نیز وزارت دفاع قول‌هایی به فدراسیون داده است. به طور کلی من آینده خوبی برای ورزش بوچیا در ایران پیش بینی می‌کنم.

اسبقیان در خصوص وضعیت بیمه ورزشکاران جانباز و معلول کشور گفت: برخی ورزشکاران این رشته خودشان بیمه هستند اما تعداد زیادی هستند که بیمه ندارند و آینده شغلیشان تضمین شده نیست امیدوارم خیلی زود شرایطی ایجاد شود که ساز و کار مناسبی برای بیمه ورزشکاران تدوین شود تا این مشکل و دغدغه برای همیشه حل شود. 

کد خبر: 45993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =