خوردوسازان با افزایش قیمت به دنبال جبران زیان انباشته خود هستند

دهقانی گفت: عدم مدیریت صحیح و بدهکار بودن، زیان‌های انباشته ای بر دست خودروسازان گذاشته است به طوری که در حال حاضر حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته دارند.

الله‌وردی دهقانی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با وضعیت خودروسازی در کشور گفت: ۷۰ درصد هزینه‌ای که برای خرید خودرو پرداخت میکنیم به تامین مواد اولیه و قطعات مربوط میشود ۳۰ درصد باقیمانده به مونتاژ و نیروی کار برمیگردد.

وی ادامه داد: خودروسازان هر بار که با مشکل روبرو میشوند تعداد بالای نیروی کار را بهانه و به نوعی تهدید میکند که اگر خودرو ارزان شود مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد در حالی که هزینه نیروی کار  کمتر از ۴ درصد از هزینه تولید خودرو است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خودروسازان جای دیگری است افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر در خودروسازی ها مشغول به کار هستند که این تعداد در قبال هزینه های تولید بسیار ناچیز است و به نظر بنده خودروسازان از تعدیل نیرو به عنوان اهرم فشار استفاده میکنند تا بتوانند صورت مسئله را حل کنند.

دهقانی بیان کرد: عدم مدیریت صحیح و بدهکار بودن، زیان‌های انباشته ای بر دست خودروسازان گذاشته است به طوری که در حال حاضر حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودروسازان با افزایش قیمت میخواهند زیان انباشته خود را جبران کنند افزود: خودروسازان قطعات لازم برای تولید را از قطعه سازان تامین میکنند پس نباید قیمت خودرو را افزایش دهند زیرا در این صورت قطعه‌ساز نیز قیمت قطعات را بالا خواهد برد که در این صورت شاهد افزایش سرسام آور قیمت خودرو خواهیم بود.

وی با انتقاد از وضعیت خودروسازی خاطرنشان کرد: واگذاری این دو خودروسازی به بخش خصوصی، عدم دخالت دولت در بحث تولید خودرو و از بین بردن انحصار، بهترین روش برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو است.

کد خبر: 46109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =