مسئولیت‌پذیری مهمترین ویژگی پرستار تریاژ

پرستار تریاژ بیمارستان تأمین‌اجتماعی امام‌ حسین (ع) زنجان، واحد تریاژ بیمارستان‌ها را نخستین مرکز تماس بیماران برشمرد که لازم است پرستاران این واحد از بین افراد دارای دانش کافی، مهارت ارتباطی و قدرت تصمیم‌گیری بالا در شرایط بحرانی، انتخاب شوند و در عین ‌حال مسئولیت‌پذیر باشند تا بهترین کیفیت مراقبت به بیمار ارائه شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، شهلا فخرعزیزی افزود: در هر بیمارستان، پرستاران تریاژ از بین افراد با تجربه که دارای مدرک تحصیلی کارشناس پرستاری بوده، دوره‌های آموزشی تریاژ را گذرانده و پنج سال سابقه فعالیت در بخش اورژانس داشته باشد، انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرستار تریاژ بیماران را بر اساس شدت و شرایط بیماری در پنج سطح طبقه‌بندی می‌کند، اظهار کرد: این پرستاران با ارزیابی‌های سریع اولیه از نظر شرایط تهدیدکننده حیات بیماران، ارزیابی سیستماتیک بیماران از نظر شناسایی آسیب‌های احتمالی، کنترل علائم حیاتی، کنترل سطح هوشیاری، اخذ تاریخچه‌های درمانی و داروهای مصرفی بیمار و اخذ سابقه حساسیت دارویی و غذایی، آنها را برای دریافت خدمات درمانی اولویت‌بندی کرده و به واحدهای مربوطه ارجاع می‌دهند.

پرستار تریاژ بیمارستان امام‌ حسین (ع) زنجان با اشاره به مراجعه ماهیانه به طور میانگین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار بیمار به واحد اورژانس، گفت: تعداد مراجعه‌کننده‌ها بر اساس فصول سال و نیز در اوج و فرودهای بیماری کرونا رقم متغیری دارد و درحال حاضر بیشترین علت مراجعه بیماران مربوط به مشکلات تنفسی است.

فخر عزیزی تصریح کرد: پس از طی شدن پیک پنجم، تعداد مراجعه‌کننده‌ها کاهش یافت و تنها یک بخش بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص یافت. در اورژانس نیز بخش ایزوله و سه تخت بستری برای بیماران سرپایی کرونا درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اما پیش از این و در اوج‌ همه‌گیری، چهار تا پنج بخش بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص یافته بود و بخش اورژانس نیز به عنوان یک واحد پشتیبان‌کننده، ۱۶ تخت بستری و سه تخت سرپایی را برای این بیماران لحاظ کرده بود. درحال حاضر با شیوع امیکرون، براساس نیاز تخت‌های بستری به بیماران کرونا اختصاص داده می‌شود.

کد خبر: 46603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =