کاهش قیمت مسکن بیشتر از آمارها/ رکود بازار بدون مشتری ملک

رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت مسکن در ماه گذشته خبر داد و گفت: عده‌ای نمی‌خواهند این مسئله را بپذیرند و همواره از این مسئله طفره می‌روند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: در ماه گذشته شاهد کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت مسکن در بازار بودیم اما عده‌ای نمی‌خواهند این مسئله را بپذیرند چرا منافع‌شان در بالابودن و بالاتر رفتن قیمت املاک در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر همه کسانی که در گذشته خانه‌ای خریده بودند خریدند، برای فروش آن پیش قدم شده‌اند و در بازار مسکن عرضه بیشتر از تقاضاست.  واحدهای صنفی مشاور املاک همه‌گی فایل‌های بسیار زیادی فروش دارند که متقاضی برای آن‌ها نیست. اما بازهم عده‌ای در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند و با اکراه اعلام می‌کنند که قیمت مسکن 1.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: مسلما با ادامه این وضعیت در معاملات املاک، قیمت مسکن پایین‌تر نیز خواهد آمد اما نمی‌توان به مردم گفت که هم اکنون زمان مناسبی برای خرید یا فروش است چرا که آن‌ها از ما و مسئولان جلوتر هستند و دقیقا می‌دانند زمان مناسب برای خرید و فروش چه زمانی است.

خسروی گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن در بازار این است که مردم تمایلی به خرید در این بازه زمانی ندارند و همه تصور و انتظارشان این است که قیمت‌ها در ادامه پایین‌تر خواهد آمد و به همین دلیل نیز مشتری برای خرید خانه وجود ندارد.

وی اعلام کرد: هم اکنون در بازار املاک شاهد رکود آن هم نه از نوع رکود تورمی بلکه از نوع رکودی هستیم که قیمت‌ها رو به کاهش گذاشته شده و این روند نیز در آذر ماه و ماه جاری ادامه پیدا کرده است.

کد خبر: 4688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =