لیگ بسکتبال همچنان اسیر تعطیلی و رکود

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور در حالی روزهای رکودش را پشت سر می‌گذارد که در پیگیری دیدارها ابهامات زیادی وجود دارد و حتی احتمال مختومه اعلام کردن مسابقات هم دور از ذهن نیست.

 به گزارش آتیه آنلاین، فصل جاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور با برگزاری ۲۸ دیدار از مرحله دوم مقدماتی به نیمه این مرحله رسیده بود که با اعلام کمیته مسابقات فدراسیون پیگیری دیدارها لغو شد. ابتلای بازیکنان برخی تیم های شرکت کننده دلیل این تصمیم گیری بود.

بدین ترتیب مسابقات لیگ برتر از ۱۰ بهمن ماه متوقف شد در حالیکه اردوهای تیم ملی و دیدارهای این تیم در پنجره دوم انتخابی جام جهانی هم در پیش بود، البته پیش از آن مقرر بود لیگ برتر به خاطر برنامه های ملی دو هفته ای متوقف شد اما اقدام زودتر برای این توقف و شرایط حاکم بر ترکیب خیلی از تیم ها - به لحاظ همه گیری انواع جدید ویروس کرونا حالا پیگیری مسابقات را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده است.

دیدارهای معوقه دردسرساز در لیگ برتر بسکتبال

اگر برگزاری دیدارهای لیگ برتر طبق برنامه اولیه پیش می رفت چند روز پس از پایان کار تیم ملی، دیدارهای مسابقات باشگاهی از سر گرفته می شد به گونه ای که مقرر شده بود از ۱۴ اسفندماه این رقابت ها وارد مرحله سوم و پلی آف شود و این مرحله حداکثر تا ۲۸ اسفندماه دنبال شود. (۲ از ۳ شیوه برگزاری دیدارهای پلی آف است)

حالا اما شرایط به گونه ای است که دنبال کردن مسابقات طبق برنامه از پیش تعیین شده میسر نیست، ۲۰ دیدار از مرحله دوم مقدماتی باقی مانده است و به جز آن برخی تیم ها به خاطر درگیری بازیکنانش با کرونا  و لغو اجباری دیدارهای‌شان، مسابقه معوقه هم دارند.

این در حالی است که کار تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی جام جهانی پس از دو دیدار برابر قزاقستان و سوریه، ۸ اسفندماه به پایان می رسد. قاعدتا استارت دوباره لیگ برتر بلافاصله بعد از این تاریخ میسر نیست کمااینکه کمیته مسابقات هم در برنامه پیشنهادی جدید خود یک فاصله زمانی سه چهار روزه بعد از دیدارهای تیم ملی را برای از سرگیری لیگ برتر لحاظ کرده است.

با این شرایط و حجم دیدارهای برگزار نشده از مرحله دوم مقدماتی، طبیعی است که لیگ برتر بسکتبال طبق برنامه ریزی اولیه در نیمه اسفندماه به مرحله پلی آف نخواهد رسید. همین مسئله اما و اگرهای زیادی را پیش پای برگزارکنندگان این لیگ قرار داده است.

کد خبر: 46953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =