رسم زندگی حضرت علی (ع) باید الگوی ما در زندگی باشد

انجمن نابینایان مراسمی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر با حضور جمعی از اعضای انجمن را برگزار کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی‌اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران برگزاری چنین نشست صمیمانه ای را مغتنم خواند و افزود: از دو سال گذشته تاکنون به علت بیماری کرونا نتوانستیم مراسمی را برگزار کنیم امیدواریم با فروکش‌کردن کرونا انجمن نابینایان ایران بتواند مجدد برگزاری سفرهای تفریحی و مذهبی خود را از سر بگیرد.

ناهید پناهی از حامیان انجمن ‌و یکی از بانیان مراسم در ادامه با بیان اینکه خدمت به جامعه نابینایان را افتخار خود می‌داند، افزود: انجمن نابینایان می تواند پشتوانه محکمی برای عزیزان عضو باشد و به تعامل و ارتباط با این انجمن افتخار می کنم.  

سمیه ناظمی، مدیر فروش بیمه زندگی خاور میانه نیز با اشاره به تفاهمنامه این شرکت بیمه ای با انجمن نابینایان ایران گفت: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌های زندگی در کشور قرار است که خدمات مختلفی را به نابینایان ارائه می کند.

وی افزود: پوشش هزینه‌های پزشکی کرونا تا سقف ۲۰ میلیون تومان ویژه خانواده نابینایان و تخفیف در هزینه‌های اداری و بیمه‌گری به جهت  افزایش حقوق بازنشستگی نسبت به بیمه شدگان عادی برای نابینایان از دیگر امکانات بیمه خاورمیانه برای این قشر است.

ناظمی ادامه داد:  نابینایان در این ارتباط باید با دفتر انجمن نابینایان ایران تماس بگیرند و مورد مشاوره قرار گیرند تا خدمات بیمه‌ای به ویژه در بحث مستمری برای آنها تشریح شود و سپس به  این شرکت معرفی می‌شوند.

منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران در این مراسم گفت: ابتدا از کسانی که بانی برگزاری این مراسم شدند تشکر می‌کنم. خانم پناهی، عمیدی و ... و کسانی که در سال‌های اخیر همواره حامی انجمن نابینایان ایران بوده‌اند و تلاش‌هایشان هر سال مضاعف‌تر از سال‌های قبل شده است.

شادکام با بیان اینکه فرهنگ و رسم زندگی حضرت علی(ع) باید الگوی ما در زندگی باشد تصریح کرد: تمام گرفتاری‌های امروزه ما ضعف در مسائل فرهنگی است. اگر مکتب و فرهنگ نودوستی، ایثار، دستگیری، ساده‌زیستی و بردباری حضرت علی(ع) در جامعه پیاده شود، آیا جامعه ما مشکلی خواهد داشت؟ شرایط فعلی کشور به خاطر دوری از فرهنگ حضرت علی است و اگر مسوولان کشورمان حضرت علی (ع) را الگوی واقعی خود قرار دهند، مشکلات کاهش پیدا خواهند کرد. شادکام یادآور شد: عده‌ای در راستای مسوولیت اجتماعی از نیازمندان دستگیری می‌کنند که باید از آنها تقدیر کرد. در شهر تهران کسانی زندگی می کنند که ثروتمندتر از حامیان این مراسم هستند اما فرهنگ ایثار حضرت علی(ع) در آنها نهادینه نشده است، بنابراین باید فرهنگ اهل بیت را در جامعه گسترش دهیم چرا که نمی‌شود دم از فرهنگ اهل بیت بزنیم در حالی که خودمان به آن پایبند نباشیم.

مهندس شادکام در پایان گفت: در مراسم امروز از مدافعان سلامت نیز تقدیر شد. کسانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند نباید زحمات شبانه روزی آنها را نادیده گرفت، شماری از جامعه پرستاران و پزشکان شهید شدند که اجرشان نزد خداوند محفوظ است و کسانی هم که در حال خدمت هستند، تمام سعی شان بر این است که سلامتی را به مردم کشورمان بازگردانند و در نوع خود قابل ستایش است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مولودی خوانی، مداحی و مسابقه خاطره نویسی در وصف مقام پدر از دیگر بخش‌های جشن میلاد حضرت علی (ع)  انجمن نابینایان ایران در روز یکشنبه ۲۴ بهمن سال جاری بود و در پایان مراسم نیز با صرف شام و اهدای هدایایی به مردان حاضر در این نشست صمیمی از مدعوین پذیرایی و تقدیر شد.

کد خبر: 46969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =