شعار و حرکت دولت به سمت مبارزه با فساد است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت مبارزه همه‌جانبه با فساد گفت: شعار و حرکت دولت سیزدهم مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد چکشیان» در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به فرآیند انتصابات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور پنج ویژگی انقلابی بودن، پاکدستی، ضد فساد، کارآمدی و مردمی بودن را برای انتصابات مطرح کردند. در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس همین مؤلفه‌ها عمل می‌شود.

وی افزود: صلاحیت افرادی که برای انتصابات پیشنهاد می‌شوند، در دبیرخانه‌ای بررسی می‌شود و در جلسه کارگروه انتصابات مصاحبه‌های مختلفی با افراد انجام می شود؛ در نهایت به دو یا سه نفر با اولویت می‌رسیم که دارای حداقل شرایط هستند و بعد از طریق هماهنگی با استان‌ها روی فرد نهایی توافق حاصل می‌ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود تحول گرایی همراه با استفاده از تجربیات گذشته، مدیریت مشارکتی و هم افزایی حداکثری ظرفیت‌ها، اشتغال با رویکرد تعاون و کسب و کارهای کوچک و مهارت آموزی را از رویکردهای مورد انتظار در مدیریت واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل امروز در کشور، فرهنگ کار و مهارت آموزی و توجه به تعاون است که حل این موارد زمینه‌ساز ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

چکشیان گفت: گاهی حس می‌شود که عده‌ای از مسئولان و مدیران، از کنار بیانیه گام دوم مثل بقیه اسناد خیلی راحت رد می شوند، در حالی که بیانیه گام دوم بیش از آنکه یک سری محتوا و دانش باشد، یک بینش و نگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم با بیان این که دولت سیزدهم اولین دولت در دوره گام دوم انقلاب است، افزود: بر اساس این بیانیه، باید به گذشته و تجربیات آن ببالیم، ضعف‌ها را ببینیم، ظرفیت‌ها را متوجه بشویم و با تکیه بر ظرفیت‌ها، امید واقعی برای آینده داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارت مردم، درصدد ایجاد امکان حضور و نقش‌آفرینی مردم هستیم.

چکشیان همچنین به تأکید رهبر معظم انقلاب در مانع‌زدایی از تولید اشاره کرد و ادامه داد: از ابعاد موانع تولید، موانع فرهنگی، موانع صدور مجوزها، پرداخت تسهیلات و بروکراسی اداری است که با ایجاد امکان حضور مردم و نقش آفرینی آنان باید، این موانع را رفع کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم و تصریح رهبر معظم انقلاب، شرط مشروعیت همه مقامات در جمهوری اسلامی، طهارت اقتصادی است، گفت: مبارزه با فساد به تنهایی کافی نیست، عدالت یعنی اینکه فاصله بین مدیران و کارمندان کاهش پیدا کند.

چکشیان افزود: بسیاری از اتفاقات در شرکت‌ها، غیر رسمی رخ می‌داد که با دستور وزیر به لحاظ قانونی این دسته از افراد از انجام چنین اموری منع شدند.

 مسئولیت‌ها در نظام اسلامی به مثابه امانت است

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه بخشندگی و مهربانی با مردم، وظیفه مسئولان در نظام اسلامی است، گفت: درب اتاق مسئولان باید همواره به روی مردم باز شد.

«حبیب الله جلیلی» به ضرورت توجه به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مسئولان دولت سیزدهم مانند رئیس جمهور که در بازگشت از سفر روسیه از فرودگاه مستقیم برای سرکشی به سیل زدگان به کرمان رفت؛ عمل کنند، باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم چون خدمت به مردم تکلیفی است که ما به گردن داریم.

وی با بیان اینکه قصه واگذاری مسئولیت‌ها در نظام اسلامی به مثابه سپردن امانت است، افزود: باید در مسئولیت‌ها از امانت‌ها صیانت و مراقبت کنیم.

در پایان این مراسم «طیب جعفری» به عنوان سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان معرفی و از خدمات «محمدرضا انصاری» سرپرست قبلی این اداره کل قدردانی شد.

کد خبر: 47465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =