چراغ بورس قرمز شد

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس ۲۵ هزار و ۱۶۸ واحد افت داشت به یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش آتیه‌انلاین، ایرنا نوشت: براساس معاملات امروز (سه‌شنبه) بیش از ۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۲ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۶۵۶ واحد کاهش به ۴۶۵ هزار و ۴۸۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۹۳ واحد افت به ۳۰۴ هزار و ۶۹۴ واحد رسیدند. شاخص بازار اول ۲۰ هزار و ۵۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۴۳ هزار و ۴۶۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۹۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۵۱ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی) با ۲۵۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۲۵ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۲۲۱ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۳۶ واحد و داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۱۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۶۷۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۵۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۸۰۸ احد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۷۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۵۸ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۶۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد کاما (باما)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و سایپا (خساپا) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه کانه فلزی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۸۱ میلیون و ۵۰۱ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۷۶ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۳۱ هزار برگه سهم به ارزش ۶۹ هزار و ۵۴۵  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، حآسا (حاسا) و توزیع دارو پخش (دتوزیع) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری صبا تامسن (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند)، اعتباری ملل (وملل)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (دوشنبه) ۱۸ هزار ۱۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید، این در حالیست که امروز بازار به دلیل اختلال در هسته معاملات مسیر خود را تغییر داد و به مدار نزولی بازگشت.

کد خبر: 4753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =