رونمایی از سامانه گزارش‌گران فساد با حضور وزیر کار

آیین رونمایی از سامانه «سوت‌زنی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار، معاونان این وزارتخانه و با حضور بازدید کنندگان از نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش آتیهآنلاین، دکتر حجت‌الله عبدالملکی در این مراسم با بیان اینکه چهار کلان پروژه را در وزارت مردم پی‌گیری می‌کنیم، افزود: این پروژه‌ها شامل کار مردم، آتیه مردم، رفاه مردم و اموال مردم است که حوزه‌های اصلی زندگی مردم را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: بحث کار مردم همان موضوع اشتغال است که در چهارچوب زیست‌بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی پی‌گیری می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث آتیه مردم، مسئله نظام تامین‌اجتماعی است که برای سامان‌دهی صندوق‌ها طرح جامعی آماده شده است که درحال پی‌گیری است.

عبدالملکی با اشاره به مسئله رفاه مردم، تصریح کرد: مبارزه با فقر مطلق نیز پی‌گیری می‌شود که این نیز از مطالبات رئیس‌جمهور بوده و از تکالیف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین بحث اموال مردم موضوع مدیریت حدود ۴۰۰ شرکتی است که تحت نظارت این وزارتخانه قرار دارد.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از بحث‌های خیلی جدی در مدیریت اموال مردم که به عنوان امانت در اختیار این وزارتخانه و صندوق‌ها قرار دارد، مسئله شفافیت و مبارزه با فساد در مجموعه‌ها است.

عبدالملکی گفت: متاسفانه در مقطعی این اموال در اختیار افرادی بود که رعایت امانت را نمی‌کردند.  در مجلس شورای اسلامی و در جلسه رای اعتماد، قول سالم سازی نظام مدیریتی شرکت‌ها را به نمایندگان دادم که این اقدام از برنامه‌های راهبردی ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه از همان روزهای آغازین کار، ستاد مبارزه با مفاسد و تعارض منافع را تشکیل دادیم، تصریح کرد: در مقاطعی گزارش‌هایی را داشتیم، افرادی که خود منفعتی در صنعتی داشتند مدیریت آن واحد را در اختیار گرفته و مشتریان و بازار را به سمت واحدهای اقتصادی کشاندند که خو ذی‌نفع بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در مدت ۶ ماه، افزود: اقدامات زیادی انجام شده است که یک دسته از اقدامات ایجاد سامانه‌های لازم برای برقراری شفافیت است که چهار سامانه در این زمینه شکل گرفته است.

عبدالملکی اظهار کرد: سامانه سوت‌زنی از همین امروز بر روی سایت اصلی وزارتخانه قرار داده شده است که افراد می‌توانند گزارش‌های فساد را که مربوط به هر سازمان و شرکتی باشد ثبت کنند.

وی گفت: این سامانه طوری طراحی شده است که گزارش‌گران در صورت دلخواه خود را معرفی کنند و حتی با ثبت مشخصات پس از احراز صلاحیت وی به عنوان گزارشگر حرفه‌ای در ماموریت‌های ما برای مبارزه با فساد همکاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: افرادی هم که مایل نیستند شناسایی شوند اطلاعات هویتی از او خواسته نمی‌شود و حتی شماره موبایل او دریافت نمی‌شود.

کد خبر: 48246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =