دریافت تمام خدمات بدون زمان و مکان در تامین اجتماعی هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی مهم ترین برنامه های بخش آی تی این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات تامین اجتماعی در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار بخشی از مهم ترین برنامه های حوزه آی تی این سازمان تشریح کرد.  

سید عبدالله حسینیان اظهار داشت: همزمان با همه گیری کرونا تصمیم بر این شد که بخشی از خدمات تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه شود و فشار و ازدحام مخاطبان در شعب کاهش پیدا کند که در این خصوص موفق عمل کرده ایم.  

وی گفت: تامین اجتماعی هوشمند با کمترین وابستگی به زمان و مکان برنامه ریزی شده  و رویکرد این موضوع این است که مخاطبان بدون زمان و مکان خاص بتوانند سرویس های لازم را دریافت کنند.  

حسینیان ادامه داد: در تامین اجتماعی هوشمند هدف این است که خدمات به صورت فوری دریافت شود.  

وی همچنین بیان داشت: در فاز اول در اپلیکیشن تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات ۳۰۷۰ حضور دارند.  

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات تامین اجتماعی افزود: اخیرا گواهینامه ای از اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ایسا) در خصوص نحوه نگاهداشت اطلاعات دریافت کرده ایم.  در قالب کمیته صیانت از اطلاعات، برای دخل و تصرف در اطلاعات تصمیم گیری می شود و تا به امروز سازمان تامین‌اجتماعی در این خصوص مشکل خاصی را دریافت نکرده است.  

وی ادامه داد: در طرح ۳۰۷۰ تعاملات بین سازمانی بسیار اثرگذار است و این مهم در ارائه سرویس های گوناگون بسیار اثربخش خواهد بود.  قوانین حاکم بر ارتباط بین دستگاه ها در این راستا می تواند اثربخش باشد.

حسینیان گفت: نسخه الکترونیک زمانی به شرایط ایده آل رسیده است که پرونده سلامت به صورت کامل باشد.

وی گفت: روز گذشته ۶۶۳ هزار نسخه الکترونیک در کشور صادر شده است.  استان‌های کم برخوردار بیش از ۹۰ درصد از نسخه الکترونیک استفاده می کنند و این در حالی است که در استان‌های برخوردار مانند تهران این موضوع به ۶۰ درصد می رسد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات تامین اجتماعی افزود: گام اول تامین اجتماعی هوشمند این است که بتواند سرویس های هوشمند ارائه دهند. برنامه این است که وابستگی مخاطبان به خدمات تامین اجتماعی در ارائه کامل خدمات الکترونیک به حداقل برسد.

وی گفت: پولی در حوزه نسخه الکترونیک در داروخانه ها نباید دریافت شود و باید به ارائه خدمات الکترونیک مانند دفترچه الکترونیک نگاه شود.  

حسینیان اضافه کرد: در حال حاضر سامانه ۱۴۲۰ به عنوان یکی از مراکز پاسخگویی تامین اجتماعی مطرح است و برنامه این است که تا پایان سال مشکلات پاسخگویی در این سامانه برطرف شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات تامین اجتماعی اضافه کرد: این سازمان به صورت شعبه محور طراحی شده است و برنامه ای در خصوص یکپارچگی اطلاعات در سال آینده طراحی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل قطعی های سیستم ارائه خدمات الکترونیک  ناپایداری سیستم بوده است که البته در چندمدت اخیر مشکلاتی در این راستا نداشته ایم و در حال حاضر پایداری در سیستم ها برقرار است.  بعضا اینترنت یا برق در شعبه ای از تامین اجتماعی قطع می شود ولی این مشکلات را نمی توان به صورت ملی به همه کشور تعمیم داد.  

حسینیان همچنین مهم ترین برنامه های  سال ۱۴۰۱ تامین اجتماعی را یکپارچگی داده های سازمان تامین‌ اجتماعی عنوان کرد و افزود: یکپارچگی داده های سازمان در انتها منجر به داده کاوی می شود.

کد خبر: 48382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =