ارتقاء کمی و کیفی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگران

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۸۸ مجموعه فرهنگی و ورزشی خاص کارگران در کشور وجود دارد. ارتقاء کمی و کیفی این مجموعه‌ها در دستور کار است.

به گزارش آتیه آنلاین، محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی خبری که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: ما در حوزه ورزشی مجموعه فرهنگی و ورزشی در سراسر کشور داریم. بحث مسابقات کارگری را برگزار می‌کنیم. رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشی را از طریق فدراسیون ورزشی کارگری پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: دیروز اعلام شد که اولین جشنواره تاریخ شفاهی بازنشستگان کشور، با هدف گفتگوی بین نسلی، ارتقاء تجربه و تبدیل دانش ضمنی برگزار خواهد شد. جوانان ما به این گنجینه‌ها نیاز دارند. باید به این تجربیات مراجعه کنند و از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون بیان کرد: در این جشنواره جوانان هر خانواده به بازنشستگان مراجعه می‌کنند، خاطرات آنها را احصا می‌کنند و در قالب یک جزوه چند صفحه‌ای در سایت ما بارگذاری می‌کنند و هدیه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ارزش کار در جامعه ما به اندازه کافی تبیین نشده است و این مسئله بزرگ داشته نمی‌شود. مولفه‌هایی مثل فرهنگ کار، وجدان کار، تعاون، مهارت‌آموزی و غیره مورد توجه قرار نگرفته است.

چکشیان عنوان کرد: ما در ایران یا نیروی کار داریم که مهارت کافی ندارد، یا بالعکس. در کار گروهی و در بحث فرهنگ تعاون هم مشکل داریم. باید به فرهنگ کارآفرینی ضریب بدهیم تا کار در کشور تبدیل به ارزش شود و کار جمعی ارزش باشد. اگر مهارت‌آموزی نباشد، نیروی کار ما نمی‌تواند بهره‌وری داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما تا مسایل فرهنگی در حوزه اشتغال، کارآفرینی و تعاون را حل نکنیم و مسئله مهارت آموزی را حل نکنیم، نمی‌توانیم مسایل را ساماندهی کنیم. به همین منظور ستاد ملی فرهنگ ارتقاء کارآفرینی را تشکیل می‌دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ادامه داد: امروز با جهاد دانشگاهی تفاهم نامه امضا کردیم. قصد داریم با همه دستگاه‌ها اگر می‌توانند در بحث ارتقاء فرهنگ کار کنند، همکاری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کار نکردن درصدی از مردم و راهکارهای حل مشکل فرهنگ کار در کشور گفت: ما خانه فرهنگ کار در سازمان‌ها را داشتیم و ستاد ملی نهضت ارتقاء فرهنگ کار را راه‌اندازی می‌کنیم. دبیرخانه آن شکل گرفته و کارهای اولیه آن صورت گرفته است.

چکشیان عنوان کرد: در این نهضت می‌خواهیم تمام بازیگران فرهنگی کشور، امکان‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای؛ حتی تریبون‌های مذهبی، نماز جمعه، هیات‌ها، فیلم و سریال و شبکه‌های صدا و سیما را متقاعد کنیم و برای آنها تبیین کنیم که مسئله ترویج فرهنگ کار، یک رسالت ملی برای همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: اولین گام ما تبیین این مسئله برای کسانی است که تریبون دارند. اگر کار، ارزشمند نشود ممکن است کار وجود داشته باشد ولی کسی آن را انجام ندهد.

سفیران فرهنگی کار معرفی می‌کنیم

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون عنوان کرد: تمرکز ما در بحث فرهنگ، مهارت آموزی است. تفاهم نامه‌ای طراحی کرده‌ایم که فرهنگ مهارت آموزی ضریب ویژه‌ای بگیرد.

وی ادامه داد: سفیران فرهنگ کار را راه‌اندازی می‌کنیم. قصد داریم با شخصیت‌های علمی و فرهنگ و هنری صحبت کنیم تا مروجان فرهنگ کار در جامعه باشند.

چکشیان درباره ورزش کارگری بیان کرد: کسانی که در خصوص ورزش کارگری ایده‌ای دارند، به ما اعلام کنند تا ما با پشتوانه تجربه و ایده‌های خلاقانه رسیده، در حوزه ورزش کارگری تحول ایجاد کنیم.

وی افزود: تحول در ورزش کارگری یکی از مولفه‌های تحول در جامعه کار و تولید است و حاصلش ایجاد تحول در پیشرفت جامعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون با اشاره به حضور خود در پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر و حضور ویدئو کنفرانسی وزیر تعاون در این المپیاد، ورزش بانوان کارگر را دارای ارزش مضاعف نسبت به ورزش مردان کارگر اعلام کرد.

کد خبر: 48496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =