اجرای طرح بیمه اقشار کم درآمد در راستای عدالت اجتماعی

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور گفت: اجرای طرح بیمه اقشار کم درآمد در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است.

به گزارش آتیه آنلاین، بیت الله برقراری، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور در مراسم رونمایی از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که همزمان با نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم برگزار شد، عنوان کرد: طرح بیمه اجتماعی اقشار محروم و کم درآمد در راستای عدالت اجتماعی و منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های مردمی دولت سیزدهم همچنین وزارت مردم و مقام عالی وزارت است.

وی افزود: این طرح در راستای رسیدگی به معیشت و درآمد اقشار محروم و کم درآمد اجرا می‌شود.

برقراری بیان کرد: سازمان بهزیستی و کمیته امداد، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر افراد مشمول شناسایی شده را به صندوق معرفی کردند و به این ترتیب مقدمات طرح فراهم شد.

وی درباره مزایای طرح بیان کرد: این طرح در راستای بیمه اجتماعی اقشار مختلف، به ‌یژه دهک‌های پایینی حرکت می‌کند. این طرح مهم است زیرا باعث می‌شود دغدغه‌های معیشتی خانوارهای تحت پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برطرف شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور گفت: با این طرح افراد تحت پوشش صندوق، ۸۳ درصد افزایش می‌یابد. از بدو تاسیس تاکنون یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر را جذب صندوق کرده‌ایم. با این طرح که تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هم جا دارد، به ظرفیت صندوق اضافه شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح؛ ۵۰ درصد به میزان زنان تحت پوشش صندوق اضافه می‌شود. پشتیبانی این صندوق یک به ۱۰ است. با این طرح ضریب پشتیبانی از ۱۰ به ۱۸ تغییر می‌کند.

برقراری گفت: با اجرای این طرح حدود ۸۰۰ هزار نفر از مددجویان فاقد پوشش بیمه کمیته امداد به جمع صندوق اضافه می‌شود. ۱۳ هزار نفر از مددجویان بهزیستی هم به این صندوق می‌پیوندند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر از معرفی شدگان میراث فرهنگی در قالب صنایع دستی، ۲۰ هزار نفر معرفی شدگان جهاد و ۵۰ هزار نفر امور عشایر همچنین ۷۰ هزار نفر از طریق مرکز ملی فرش و قالیبافان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور عنوان کرد: حدود ۶۰۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر فاقد بیمه اجتماعی، تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: ما نگران بودیم که سال ۱۴۰۱ نتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم. با حمایت وزیر و تصویب مجلس، اعتبار اجرای این طرح دیده شده است. این طرح در سال آینده به صورت رسمی عملیاتی می‌شود.

برقراری گفت: قبلا این بحث مطرح شده بود، ولی منابع مالی برای آن در نظر نگرفته بودند. قرار بود از طریق پالایشگاه شازند و ۴۵ دهم درصد منابع آن در قالب رد دیون مبالغی را برای اجرای طرح بدهند که پیگیری شد.

وی یادآور شد: لازم می‌دانم این موفقیت را که در سطح ملی است به همه عزیزان تبریک بگویم.

بختیاری رئیس کمیته امداد نیز اجرای این طرح را اقدامی بزرگ توصیف کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم گره از کار محرومان بگشاییم.

وی به سهم خودم از طرف افرادی که مشمول این طرح شدند، از وزارت کار و نمایندگان مجلس صمیمانه تشکر کرد.

کد خبر: 48526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =