توسعه مشاغل خانگی ریل‌گذاری می‌شود

تفاهم‌نامه دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار با بازار مارکتینگ در آخرین روز نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم به امضا رسید.

به گزارش آتیه‌ آنلاین، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از این مراسم را ریل‌گذاری کسب‌وکارهای خانگی و آغازی برای تقویت این‌گونه مشاغل عنوان کرد.

محمود کریمی بیرانوند با بیان اینکه یکی از مسائل حوزه مشاغل کار خانگی مسئله بازار و فروش محصولات است، افزود: امروز فرصتی فراهم شده است تا با کارآفرینان و احداث کنندگان پلت‌فرم‌های بزرگ مجازی که در حوزه بازار به ویژه در زمینه مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند، در راستای بهبود کسب‌وکارها هم‌اندیشی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی کمک می‌کند تا نقطه‌ نظرات و ایده‌هایی که در جهت تقویت بازار محصولات خانگی وجود دارد، بررسی و تقویت شود.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:متاسفانه در حال حاضر مشاغل خانگی تنها ۳ درصد از فضای اشتغال کشور را شامل می‌شود که بسیار اندک است.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای حقوقی ارائه مجوز کسب و کارهای خانگی تسهیل یافته است، انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۱ انقلابی در این حوزه رخ دهد.

وی افزود: این شروع تقویت کسب و کارهای خانگی است و ان‌شاءالله سال آینده در حوزه‌های حمایت، صدور مجوز، ارائه اعتبارات و آموزش و مهارت آفرینی در بازار اقدامات خیلی خوبی انجام خواهیم داد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر افرادی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند، می‌توانند درخواست تسهیلات دهند که امسال اعتبار این تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومان بود؛ اما سال آینده با کمک بانک مرکزی اعتبارات بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: همچنین صدور مجوز کسب‌ و کارهای خانگی نیز بسیار سهل و آسان شده و افراد می‌توانند با ورود به سامانه مشاغل خانگی درخواست مجوز خود را ارائه دهند که به صورت آنی یا سه روزه صادر می‌شود. ۳۵۰ مجوز آنی و ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل سه روزه صادر می‌شود.

در پایان این مراسم شرکت‌های مارکتینگ نقطه‌ نظرات و چالش‌های حرفه‌ای خود را در حوزه کسب‌وکار مطرح کردند؛ کارآفرینان آموزشگاه‌های مارکتینگ، فرش دستباف، شرکت‌های مارکتینگ در فضای مجازی، شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک و مدیران شبکه‌های اجتماعی از جمله شرکت‌ کنندگان در این جلسه بودند.

کد خبر: 48573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =