همراهی ضعیف بانک‌ها در دادن وام برای تامین مسکن

اقبال شاکری گفت: نباید شرایطی را فراهم کنیم که مردم توان آن را نداشته باشند و سپس اعلام کنیم که از طرح مذکور استقبال نشد.

اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با وضعیت بازار مسکن گفت: عملکرد نامناسب در سال‌های گذشته سبب شده که بیش از ۱۲ میلیون تقاضای مسکن انباشته شود که در حال حاضر با مشکل تامین مسکن برای مردم مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تشویق مالکان و ارائه تسهیلات به آنها به ویژه در بافت فرسوده می‌تواند راهگشا باشد عنوان کرد:  دولت باید مسکن شایسته خانواده ایرانی را تامین کند تا در کنار تامین مسکن، فعالیت های مرتبط با این حوزه نیز رونق یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است تدابیری برای اینکه مسکن به یک کالای سرمایه‌ای و قابل مبادله، تبدیل شود اندیشیده و اجرا شود تا افرادی که به عنوان مصرف‌کننده مسکن هستند، دچار مشکل نشوند.

وی عنوان کرد: ما برای تامین حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم برای صندوق ملی مسکن تلاش کردیم، ضمن اینکه وزیر راه و شهرسازی نیز با قدرت اعلام کرد که ما ساخت یک میلیون واحد مسکونی را آغاز کرده‌ایم که بخشی از آنها را شهریورماه تحویل خواهیم داد اما به این شرط که منابع صندوق ملی مسکن تامین شود.

شاکری به ضرورت همکاری بانک ها با این حوزه تاکید کرده و گفت: بانک ها در حال حاضر به بنگاه‌داری، ساخت، احتکار مسکن، کارخانه داری و تصدی گری مشغول شده اند. منابع مالی بانک ها از دستگاه ‌های دولتی یا سپرده مردمی تامین می‌شود اما متاسفانه آن طور که باید به مردم وام نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه وام مسکن باید حداقل ۸۰ درصد قیمت مسکن و با نرخ ۹ الی ۱۱ درصد باشد، اظهار کرد: نباید شرایطی را فراهم کنیم که مردم توان آن را نداشته باشند و سپس اعلام کنیم که از طرح مذکور استقبال نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ساخت و تامین مسکن وظیفه دولت بوده و باید برای آن برنامه داشته باشد. شرایط فعلی برای طرح اقدام ملی مسکن به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کد خبر: 48612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =