تعمیرات اساسی تبدیل کاتالیستی (واحد ۳۰۰) پالایشگاه نفت لاوان

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی (واحد ۳۰۰) پالایشگاه نفت لاوان باهدف تعویض و احیای کاتالیست رآکتورهای این واحد و همچنین تعویض تیوب‌های کوره ۳۰۴، ۳۰۲ با تکیه بر توان متخصصان این پالایشگاه آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شرکت پالایش نفت لاوان، اجرای تعمیرات اساسی مطابق برنامه از قبل تدوین‌ شده و براساس هماهنگی‌ با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و کسب مجوزهای لازم برنامه‌ریزی و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

خلیل جادری‌پور، رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان در این‌باره گفت: با توجه به تراکم و حجم فوق‌العاده سنگین کار و گستردگی عملیات تعمیرات اساسی از تعداد ۲۲۰ نفر پرسنل پیمانکاری در کنار نیروهای اجرایی پالایشگاه نفت لاوان استفاده شده است.

وی افزود: مطابق شرح کار ارائه شده از سوی «اداره مهندسی و طرح‌ها» با برنامه‌ریزی‌های اداره تعمیرات و با همکاری سایر ادارات تجهیزات واحد ۳۰۰ مورد تعمیر، بازبینی و اصلاح قرار خواهد گرفت.

مهندس خلیل جادری‌پور در تشریح  این عملیات گفت: در این تعمیرات اساسی تمامی باندلهای کولرهای هوایی و کاتالیست‌های رآکتورهای بخش پلتفرمر و رآکتور بخش یونیفاینر، کوره‌های واحد، تجهیزات برقی (الکتروموتورها، ادوات Sub station و ...)، شیرآلات (جوشی و فلنجی)، تجهیزات کنترلی (آنالایزرها، ترموول‌ها، کنترل ولوها، ترموکوپل‌ها و... و.) مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و تعمیرات مورد نیاز بر روی آنها انجام می‌شود.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت لاوان اعلام کرد: هدف اصلی از انجام این تعمیرات اساسی، آماده‌سازی واحد عملیاتی مورد نظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه‌روزی جهت یک دوره فعالیت بعدی و «تولید و تأمین» فرآورده‌های نفتی باکیفیت بالا می‌باشد.

جادری‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی تعمیرات با رعایت الزامات ایمنی، افزود: تعمیرات فوق با همکاری ادارات بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات، مهندسی طرح‌ها، مدیریت بازرگانی، اداره HSE و منابع انسانی در دو شیفت به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

کد خبر: 48650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =