پست نژادپرستانه کار دست «کاوانی» داد

«ادینسون کاوانی» مهاجم اروگوئه‌ای باشگاه منچستریونایتد به دلیل انتشار پست اینستاگرامی با محتوای نژادپرستانه سه جسله از همراهی شیاطین سرخ محروم شد.

به گزارش آتیه آنلاین، اتحادیه فوتبال انگلیس پست اینستاگرامی کاوانی را توهین آمیز، نامناسب و تخطی از منشور انضباطی تشخیص داده است. 

مهاجم اروگوئه‌ای یونایتد این پست را یکشنبه ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰ در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که براساس منشور انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس مغایر با مقررات ضدنژادپرستانه است.

کاوانی علاوه بر این باید مبلغ ۱۰۰ هزار پوند بابت این تخطی پرداخت کرده و در جلسات آموزشی حضوری شرکت کند.

کاوانی در دیدار یونایتد برابر ساوتهمپتون پس از ورود با زمین به عنوان بازیکن جانشین علاوه بر به ثمر رساندن دو گل، با ارسال پاس گل برای برونو فرناندز دیگر مهاجم منچستریونایتد نقش اصلی را در برتری سه بر دو تیمش ایفا کرد.

پس از این دیدار یکی از هواداران یونایتد در واکنش به درخشش وی تصویری از وی را منتشر کرد و کاوانی در پاسخ برای تشکر به زبان اسپانیایی از کلمه‌ای استفاده کرد که منشور انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس آن را نژادپرستانه تشخیص داد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و فدراسیون‌های عضو این نهاد جهانی در سال‌های اخیر نسبت به اتفاقات نژادپرستانه و حتی مشکوک به آن، موضع «آستانه تحمل صفر» را در دستور کار قرار داده‌اند.

کد خبر: 4882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =